مجموعه دست اندرکاران وبرگزار کنندگان همایش ملی معماری ایرانی – اسلامی می کوشندکه این همایش برخلاف بسیاری از نشست ها و همایش ها که به چاپ پوستر، انجام چند سخنرانی، ارائه چند مقاله و در نهایت برگزاری یک اختتامیه منتهی می شود، دستاوردها و نتایج مثبت و موثری را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 20 November 2015
حسین پوراسدی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی شهرسازی ومعماری ایرانی – اسلامی درروزهای بیست و هشتم و بیست ونهم بهمن ماه 94 در شیرازافزود:این همایش فرصت مناسبی است تا زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

وی ادامه داد: مجموعه دست اندرکاران وبرگزار کنندگان همایش ملی معماری ایرانی – اسلامی می کوشندکه این همایش برخلاف بسیاری از نشست ها و همایش ها که به چاپ پوستر، انجام چند سخنرانی، ارائه چند مقاله و در نهایت برگزاری یک اختتامیه منتهی می شود، دستاوردها و نتایج مثبت و موثری را به دنبال داشته باشد.

او اظهار کرد: در حقیقت برگزاری این همایش آغاز یک حرکت جدید در حوزه معماری ایرانی اسلامی خواهد بود، حرکتی که همواره تداوم و جریان خواهد داشت و در معماری کشور و استان فارس آثار و نتایج آن نمود پیدا خواهد کرد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم گفت: با برگزاری همایش ملی معماری ایرانی – اسلامی در حقیقت ما به دنبال این هستیم که یک جریان فکری و فرهنگی مستمر برای ایجاد تغییر در نگرش ها و کارکردها در زمینه معماری شکل گیرد.

فرج الله رجبی افزود: شیراز دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه مهندسی، معماری و تولید فکر و اندیشه در این حوزه است و حیف است که این همه ظرفیت، زمینه ساز ایجاد یک جریان در حوزه معماری معاصر نشود.

وی ادامه داد: در طول سال شاهد برگزاری همایش های متعدد در حوزه ساخت و ساز و معماری در کشور هستیم اما در این همایش ما برآنیم تا در عرصه معماری با رویکرد ایرانی – اسلامی یک جریان فکری شکل گیرد که تاثیر آن در زندگی مردم مشاهده شود.

او اظهار کرد: در حقیقت آنچه برای ما اهمیت دارد این است که آنچه در معماری کشور و شهر شیراز می بینیم، معرف اندیشه معماری ایرانی و اسلامی باشد.

وی گفت: مهمترین رویکرد این همایش می تواند تولید اندیشه با رویکرد علمی و با تکیه بر داشته ها و فرهنگ ملی در حوزه معماری معاصر بر مبنای نگاه ایرانی - اسلامی باشد.

رجبی، با اشاره به نگاه مثبت و رویکرد تعاملی شورا و شهرداری شیراز در برگزاری همایش ملی معماری ایرانی اسلامی افزود: امیدواریم که سایر ظرفیت های شهر از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و استانداری فارس نیز به کمک ما بیایند.

نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری ایرانی، اسلامی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم بهمن ماه 94 در شیراز برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار