مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: این خطه جزو استان های آسیب پذیر تصادف های درون و برون شهری است و همه دستگاه های دولتی و غیردولتی باید در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در یزد همکاری کنند.
کد خبر: ۱۳۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 20 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مجید جوادیان زاده در نشست مشترک کارگروه تخصصی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران با نمایندگان سازمان های غیردولتی استان یزد افزود: مدیریت و ارتقای فرهنگ ترافیک بدون مداخله و تعامل دستگاه های دولتی، سازمان مردم نهاد و رسانه ها محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یزد از لحاظ تصادف های درون شهری به شدت آسیب پذیر است، ادامه داد: فرهنگ ترافیک و آسیب هایی که به واسطه تصادف ها به جامعه وارد می شود باید به مساله مهم عمومی و اجتماعی تبدیل شود.
این مسئول اضافه کرد: رسانه نقش مهمی در مدیریت و تبدیل فرهنگ ترافیک و آسیب های مرتبط با آن به مساله مهم عمومی در جامعه دارند و بخش های سازمان یافته اجتماعی هم می توانند در این راستا کمک زیادی کنند.
در این نشست که با موضوع نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقای فرهنگ ترافیک در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد، رییس پلیس راهور یزد گفت: 90 درصد تصادف های یزد مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.
سرهنگ منصور جمشیدی با اشاره به موفقیت طرح نظام مندی تردد کامیون ها در شهر یزد خاطر نشان کرد: یزد در این خصوص در کشور پیشتاز بوده است، به طوری که دیگر مراکز استان ها نیز از این طرح الگوبرداری کرده اند و در صدد اجرای آن هستند.
در این نشست همچنین محمد منتظر مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان یزد گزارشی از آمار تصادف ها و راه های کاهش سوانح رانندگی ارایه کرد و شماری از نمایندگان سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص ارتقای فرهنگ ترافیک در یزد پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار