قائم مقام معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در جمع فرماندهان و اعضای شورای پایگاه ادارات استان یزد گفت: غایت امدادگری در یک نظام اسلامی تامین عزت و کرامت نیازمندان است.
کد خبر: ۱۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ 12 March 2015
به گزارش تابناک یزد، "سید علی شریف روحانی" با بیان این مطلب در گردهمایی فرهنگی، عقیدتی فرماندهان و اعضای شورای پایگاه ادارات استان یزد، افزود: اسلام دینی اجتماعی است و روح عبادت در اسلام، خدمت به مردم است.

وی با بررسی تحولات دو قرن اخیر در جوامع اسلامی اظهار داشت: در دو قرن اخیر راهبرد استکبار و استعمار نابودی جوامع اسلامی بوده است و امروز هم این رویه ادامه دارد و ساختارسازی که حضرت امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترسیم نمودند برگرفته و معطوف از آسیب شناسی جوامع اسلامی در دو قرن اخیر بوده است.

شریف روحانی تصریح کرد: نهادهایی که حضرت امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا نمودند در راستای مقابله با هجمه های بیگانگان بود زیرا ایشان اعتقاد داشت: هرجا استکبار و استعمار منزل دارد به خاطر فقر و استضعاف و جهالت مردم است.

قائم مقام معاونت توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) مستضعفین را پشتوانه نظام و انقلاب می دانستند و کمیته امداد را به عنوان قطعه ای از انقلاب اسلامی ترسیم کردند که تا ابدیت با نظام اسلامی همراه است.

سید علی شریف روحانی در ادامه با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از 500 آیه در خصوص انفاق،نیکوکاری، محبت، یتیم نوازی و خدمت به دیگران آمده است اذعان داشت: مظهر این آیات، سوره دهر است، خداوند در این سوره پرچم مقدس و ارزشمند انفاق و نیکوکاری را از دامن اهل بیت عصمت و طهارت به اهتزاز در آورده است.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) رویکرد اصلی کمیته امداد را با اقتباس از این سوره ترسیم نمودند و معتقد بودن که روح حاکم بر یک نظام ولایی، حکوکت بر دلهاست و حکومت بر دلها به وسیله توسعه ارزشها، خوبیها، انفاق، احسان، اکرام ، ایثار و ... به دست می آید.

شریف روحانی با اشاره به رسالت های شاخص کمیته امداد از نگاه حضرت امام(ره) اظهار داشت: در نظامی که اسلامی است فقرا و نیازمندان باید تحت توجه نظام قرار بگیرند و همه نظام اسلامی در جریان مبارزه با فقر و محرومیت مشارکت داشته کنند و راهکار اصلی آن توسعه حضور و مشارکت مردم است.

قائم مقام معاونت توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه تعداد 17هزار و 500 نفر از امدادگران کمیته امداد در سطح کشور در فضای پایگاه مقاومت بسیج سازماندهی شده اند تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام اسلامی مطرح است و محوریت بسیج در این امر بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، سید علی شریف روحانی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های مردمی و بسیج در خدمت رسانی به نیازمندان افزود: کمیته امداد از سال گذشته تاکنون با هدف توسعه شبکه های نیکوکاری، بیش از 900 مرکز نیکوکاری را با محوریت محلات در مساجد سطح کشور ایجاد کرده است.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار