همزمان با هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار ۶ کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می شود که دراین میان ۵ کتابخانه سهم روستاهاست.
کد خبر: ۱۲۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 14 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس: همزمان با هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار ۶ کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می شود که دراین میان ۵ کتابخانه سهم روستاهاست.

همچنین در آستانه ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار زنگ کتاب فارس شنبه ۲۳ آبان ماه در «کَتَک»، یکی از روستاهای شهرستان ارسنجان که انار ان زبانزد و کتابت خوشنویسانش ورد زبان هنرمندان است، نواخته می شود.

همچنین کتابخانه ابوذر کتکی نیز  در این روستا به مساحت ۴۰۰ مترمربع شنبه هفته آینده رسماً گشایش می یابد و حدود ۲۰۰۰ نسخه کتاب را به دست کتابخوان های «کَتَکی» می رسد.

روستای جمال آباد هم در این روز شاهد افتتاح کتابخانه پروین اعتصامی به مساخت۳۰۰متر مربع و نزدیک به ۱۵۰۰ نسخه کتاب است. ساختمان این دو کتابخانه در اقدامی فرهنگی توسط  دهیاری و بخشداری مرکزی ارسنجان به کتابخانه ها واگذار شده است.

در خرامه هم کتابخانه شهید نصرالله ایزدی به مساحت ۳۲۰ مترمربع و با دو هزار عنوان کتاب به روی مردم باز می شود.  ساختمان این کتابخانه را حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه به کتابخوان های شهرش هدیه کرده است.

کتابخانه دارالفنون در روستای اکبرآباد کوار به مساحت ۱۹۰ متر مربع و ۱۷۰۰ نسخه کتاب و کتابخانه روستای کمالی از توابع لامرد به مساحت ۲۲۰ متر مربع و ۲۰۰۰ عنوان کتاب هم در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار افتتاح خواهد شد. ساختمان این دو کتابخانه هم توسط دهیاری این روستاها واگذار شده است.

در روستای سده خنج نیز کتابخانه عبدالکریم الزرعونی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و حدود ۱۳۰۰ نسخه کتاب گشایش می یابد که ساختمان آن را شیخ محمد بن عبدالکریم زرعونی اهدا کرده است.

در این هفته کتابخانه مشارکتی مکتب جعفری هم که با حمایت خیر نیک اندیش زنده یاد حاج حشمت الله زمردیان توسعه یافته است به روی مردم باز می شود.

برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار چهارشنبه ۲۰ آبان ماه با تجدید میثاق کتابدارن با حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد و شنبه ۲۰ آبان ماه با افتتاح کتابخانه های شهرستان ارسنجان و نواختن زنگ کتاب فارس در روستای «کَتَک» ادامه خواهد یافت.

بیش از ۴۸۰ برنامه فرهنگی از جمله ۳۵ جلسه نقد، رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و ... در این هفته در تمام نقاط توسط ادارات کتابخانه های عمومی استان برنامه ریزی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار