نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شمال کشور برگ برنده «پساتحریم» است.
کد خبر: ۱۲۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 12 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران حوزه انتخابیه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توافقات اخیر هسته‌ای و فضای «پساتحریم»، اظهار کرد: شمال کشور برگ برنده «پساتحریم» است زیرا به دلیل اینکه موقعیت و ظرفیت‌های کم‌نظیری برای سرمایه‌گذاری و رونق‌بخشی بخش اقتصاد وجود دارد.

وی افزود: استانداران سه استان باید برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز را از هم‌اکنون داشته باشند و از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببرند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به موضوع منطقه آزاد تجاری در مازندران پرداخت و گفت: استاندار مازندران طرح منطقه آزاد تجاری بابلسر را مطرح کرد که این کار علمی و کارشناسی نبود بلکه گردآوری بود.

وی تصریح کرد: یک ماه مانده به سفر رئیس جمهوری به مازندران، استاندار با نمایندگان مازندران در مجلس، جلسه‌ای برگزار کرد و در آن جلسه قرعه‌ای به نام منطقه آزاد تجاری بابلسر بیرون آمد که بلافاصله اعتراض خود را اعلام کردیم و گفتیم این طرح اصلا جایگاهی ندارد.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به مازندران، به ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفتم که فقط دولت نمی‌تواند برای منطقه آزاد شدن تصمیم بگیرد و بلکه مجلس هم باید طرح را تصویب کند و بنابراین جلوی اعلام منطقه آزاد تجاری بابلسر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های استان نمی‌توانند سلیقه‌ای عمل کنند و باید وحدت رویه داشته باشند، تاکید کرد: رئیس جمهور عوض می‌شود و فرمانداران باید سیاست‌های دولت جدید را اجرا کنند و این حرف منطقی است ولی دستگاه‌های تخصصی مانند برق، آب و... در این حوزه متفاوت هستند و باید برابر با تخصص خودشان عمل کنند.

*اعتبار 44 میلیارد تومانی برای طرح جامع سیلاب

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی علت اصلی سیل در منطقه مزگاء نوشهر را انتقال پروژه آب چالوس به نوشهر دانست و اظهار کرد: جنگل‌ها و طبیعت منطقه را به خاطر اجرای این پروژه نابود کردند و مردم چند سالی است به همین دلیل دچار خسارات سیل می‌شوند و سالانه چندین میلیارد تومان بودجه برای این موضوع گذاشته می‌شود.

احمدی‌لاشکی با تاکید بر اینکه باید این پروژه تعطیل شود چون دیگر زمین کشاورزی باقی نمانده است که آب منتقل شود، افزود: در بودجه‌نویسی در بحث حادثه‌خیز بودن منطقه، برای طرح جامع سیلاب 44 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد.

*ادارات مستقل کلاردشت افزایش یابد

وی گفت: بسیاری از ادارات شهرستان کلاردشت مستقل نیستند و باید استقلال ادارات در این شهرستان بیشتر شود که البته در این‌باره مکاتباتی برای استقرار ادارات مستقل در کلاردشت انجام شد و پیگیری‌ها ادامه دارد تا محقق شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دادسرا در زمینی که برای احداث فرمانداری در نظر گرفته شده بود نباید ساخته می‌شد و باید برای ساختمان فرمانداری مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی به هر جهت باید در این باره تدبیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت‌وسازها در کلاردشت باید با برنامه باشد، اظهار کرد: جلوی فعالیت پروژه «انگوران گچ خزر» به بهانه زیست‌محیطی با توجه به داشتن مجوز از وزارت صنایع و معادن، گرفته شد و این منطقی نیست و در این برای پروژه حدود 200 فرصت شغلی وجود دارد.

*چالوس، شهر پروژه‌های نیمه تمام

احمدی‌لاشکی، چالوس را شهر پروژه‌های نیمه‌تمام برشمرد و گفت: این موضوع تنها مختص چالوس نیست و در کل کشور پروژه‌های نیمه‌‌تمام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت تهیه نشد و فقط حرف زده شد، تصریح کرد: امروز بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور اجرا شد و جلوی کلنگ‌زنی‌ها گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی خود از مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته، خاطرنشان کرد: از مجلس اول تا پایان مجلس هشتم حدود 3 هزار مصوبه در کشور داشتیم که حدود یک سوم آن طرح و دو سوم آن لایحه بود و دولت‌ها برای اداره راحت‌تر کشور ارائه می‌کردند ولی در مجلس نهم موضوع فرق کرد و حدود 360 هزار طرح و یک سوم لایحه ارائه شد.

*استفاده از بخاری گازی در مدارس ممنوع است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آتش‌سوزی مدرسه «شین‌آباد» و اینکه آن دانش‌آموزان با وجود جراحی‌های متعددی که بر روی آنها انجام شد به دلیل شرایط جسمانی، دیگر به حالت اول خود بر نمی‌گردند، تاکید کرد: در قانون اعلام شده است که استفاده از بخاری گازی در مدارس ممنوع است و به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان حمایت بیش از اندازه دولت از صنعت خودروسازی را سبب آسیب به این صنعت دانست و گفت: این امر باعث افزایش قیمت‌ها و کاهش کیفیت خودروهای تولیدی شده است و بنابراین صنعت خودروسازی باید روی پای خود بایستد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار