دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فارس از اصناف این استان خواست تا منکرات رایج و معروفات متروکه هر صنف را شناسایی کنند.
کد خبر: ۱۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶ 11 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس، سلیمان مهدوی در نخستین جلسه توجیهی دبیران و روسای امربه‌معروف و نهی از منکر 11 اتحادیه صنفی در فارس به نقش اتحادیه‌های صنفی در احیا امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این واجب فراموش‌شده باید توسط مردم اقامه شود و بازار و اتحادیه‌های صنفی نیز نقش بسزایی در احیا امربه‌معروف و نهی از منکر دارند. وی در این جلسه که روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنف فروشندگان پوشاک، خرازان، خواربار و لبنیات، فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ، عطاران و سقط فروشان، نانوایان، پزندگان، قنادان و یوخه‌پزان، فروشندگان میوه و تره‌بار، لوازم‌التحریر و کتاب‌فروشان و تهیه‌کنندگان و فروشندگان عرقیات معطر حضور داشتند بیان کرد: هدف و برنامه‌های ستاد احیا فارس به‌طورکامل ایجابی است.
مهدوی در ادامه گفت: ضامن بقای دین، اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه اللهی را انجام ندهیم پایه‌های دین را سست کرده‌ایم و باید پاسخگوی خدا و پیغمبر و اهل‌بیت (ع) باشیم.
دبیر ستاد احیا فارس با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دو جنبه جنبه آمر و ضابط را دارد ادامه داد: در حکومت اسلامی ضابط قوه قضائیه به نیروی انتظامی، ضابطان بسیج و نهادها و سازمان‌هایی که قانون مشخص کرده گفته می‌شود و آحاد مردم آمر هستند و وظیفه‌دارند در صورت مشاهده گناه به گناهکار بگویند که این کار اشتباه است و به دنبال ثاثیر نبوده و هدفشان انجام تکلیف شرعی و واجب اللهی باشد.
وی تأکید کرد: مهم‌ترین موضوعی که بازاریان باید رعایت کنند و مدنظر داشته باشند اقامه نماز اول وقت و رزق حلال است.
دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی‌از منکر فارس با اشاره به نقش اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انقلاب از بازار صورت گرفت و افراد حبیب‌الله در هدایت جامعه نقش بسیاری دارند.
مهدوی از روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اصناف خواست تا منکرات رایج و معروفات متروکه هر صنف را شناسایی کنندو هدف آنان در راستای اسلامی کردن بازار به‌صورت ایجابی و اغنایی باشد چراکه کسبه و بازاریان با توجه به الکاسب حبیب‌الله بودن، در حفظ دین تاثیرگزار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار