دو خبرانه تابناک گیلان (22+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که بیست و دومین بسته دو خبرانه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 03 November 2015
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که بیست و دومین بسته دو خبرانه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


تذکر امروز کوچکی نژاد به وزیر آموزش و پرورش

تابناک گیلان:
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور امروز در جلسه علنی توسط محمد دهقان عضو هیأت رئیسه قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این تذکرات به شرح زیر است:

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر آموزش و پرورش: توضیح علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان.


. Image result for ‫کوچکی نژاد‬‎




آسیب جدی سیل به محصولات کشاورزی گیلان

تابناک گیلان: ‌رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: میزان خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در بخش کشاورزی گیلان در حال بررسی است.

‌به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، انسان بوته‌ها را برای تامین سوخت می‌کند، درختان را قطع کرده، بی رویه دام‌ها را به چرا می‌برد، زمین را بی رویه شخم می‌زند، در مسیل‌ها دستکاری می‌کند و در انتهای همه ‌این‌ها، به قوانین و مقررات و البته هشدارها توجهی نشان نمی‌دهد و همه این‌ها خسارت سیل را بیشتر و بیشتر می‌کند.

‌چیزی که باعث می‌شود ما از سیل بترسیم، بلاهایی است که خودمان بر سر خودمان آورده‌ایم. گیلان استانی کشاورزی است و شدت بارش باران در گیلان موجب طغیان رودخانه‌های اصلی و محلی‌ و وقوع سیلاب شده است و بالطبع خسارت متعددی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

‌علیرضا شعبان‌نژاد رییس ‌سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در حال حاضر برخی از این شالیزارها به کشت دوم اختصاص یافته است، گفت: وقوع سیل موجب خسارت به محصولات پاییزه گیلان شد.

‌وی اضافه کرد: شهرستان‌های شرق گیلان بیشتر از شهرستان‌های غرب گیلان در بخش کشاورزی آسیب دیده‌اند.

‌شعبان نژاد تصریح کرد: میزان خسارت‌ها در حال بررسی است و به زودی پس از جمع بندی اطلاع رسانی می‌شود.

‌به گزارش ایسنا و به عقیده کارشناسان، سیل در هنگام بارش شدید در یک منطقه باعث تغییر بستر رودخانه و البته شکسته شدن بندها و سد‌ها می‌شود و با این که ایران در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک واقع شده، اما بارش‌ها در برخی نقاط کشور ایجاد روان آب می‌کند و همین شدت بارش موجب می‌شود که سیلاب به وجود بیاید.

1428924485784_81988_522.jpg

‌ایران هم مانند کل جهان، خسارات ناشی از سیل و طوفان معمولا بیشترین تلفات را دارند و در کشورمان بیشترین درصد اعتبارات سالانه طرح کاهش اثرات بلایای طبیعی صرف جبران خسارات ناشی از سیل می‌شود. تخریب طبیعت و اشتباه در شهرسازی اتفاق افتاده و حالا باید برای این وضعیت فکری کرد.

تنها راه این است که حق و حقوق طبیعت را قبول کنیم و فراموش نکنیم که برای مهار پدیده‌های طبیعی نمی‌توان از قوه قهریه استفاده کرد.




یک مصاحبه متفاوت از سرمربی ملوان ها

تابناک گیلان: استیلی گفت: من همیشه آخرین جمله ای که در رختکن به بازیکنانم می گویم این است که بخاطر هواداران ملوان و به عشق آنها به زمین بروید و برنده بیرون بیایید، می توانید این مساله را از بازیکنانم هم سوال کنید چون مردم انزلی با این تیم زندگی می‌کنند و هر برد و باخت ملوان روی زندگی آنها تاثیر می‌ گذارد.

شرایط سخت قبل از بازی با فولاد
در بازی مقابل فولاد بازیکنان ما انگیزه های زیادی داشتند. ما از لحاظ روحی و روانی آنها را آماده کرده بودیم و بعد از تجزیه و تحلیل و آنالیز فولاد با بازیکنان در این مورد صحبت کردیم. متاسفانه ما در هفته گذشته به دلیل بارندگی و کمبود امکانات تمرینات خوبی را پشت سر نگذاشته بودیم و نتوانستیم خیلی قوی تمرین کنیم ولی بازیکنانم در زمین بیشتر از توانشان گذاشتند و پزشک تیم هم آرش افشین را به این بازی رساند و در نهایت خدا را شکر ما توانستیم 3 امتیاز بازی را بدست آوریم.

* در برنامه نود نسبت به زمین بد تختی انزلی نکات طنزی گفته شد، نظر خود شما چیست؟
ما در انزلی یک زمین بیشتر نداریم و آن هم تختی است. یک استادیوم کم با امکانات محدود که حتی روی سکوهای آنها سقفی وجود ندارد که هواداران بتوانند در اکثر روزهای سرد و بارانی زیر آن قرار بگیرند و تیمشان را تشویق کنند. انزلی شهر فقری نیست! این شهر بندر آزاد است، کشتیرانی و گمرک و شرایط خوبی دارد. ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم دل مردم فوتبال دوست این شهر را شاد کنیم. فکر نمی‌ کنم این کار سختی باشد.

به انزلی آمدم تا دل هواداران را شاد کنم
از اینکه به انزلی آمدم پشیمان نیستم ولی کار کردن در اینجا خیلی سخت است. یک تنه دارم همه کارها را انجام می‌ دهم. متاسفانه در روزی که ما بردیم به کمک من ناسزا می‌ گویند. حالا فکر کنید اگر مساوی می‌ کردیم یا می‌ باختیم چه اتفاقی می‌ افتاد؟! چند روز قبل از بازی هم 3، 4 نفر پشت در استادیوم آمدند که فکر می‌ کنم از طرف کسی تحریک شده بودند و در روز بارانی که ما به سختی تمرین می‌ کردیم و در شرایطی که باشگاه پولی ندارد، مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند. ما فقیر هستیم ولی حقیر نیستیم. هدف من از آمدن به انزلی مالی نبوده و تا امروز هم یک ریال پول نگرفتم نمی‌ خواهم هم راجع به این مسائل حرفی بزنم چون من خیلی ملوانی هستم. من از آمدن به انزلی دو هدف داشتم؛ اول اینکه بتوانم بازیکنان جوان را به فوتبال کشور معرفی کنم، دوم اینکه بتوانم دل مردم خوب انزلی را شاد کنم.

اگر کسی مشکلی با من دارد با هم در باشگاه جلسه بگذاریم
من بعد از بازی با فولاد به خاطر توهینی که به همکارم شده بود حتی در کنفرانس مطبوعاتی هم شرکت نکردم. من از توهین و افترا بیزارم و نه تنها دوست ندارم کسی به من و تیمم توهینی بکند، بلکه همین طور در رختکن به بازیکنانم گفتم اگر کسی به آقای احمدزاده، آقای پورغلامی، ایراندوست و آقای صالح نیا هم توهینی بکند، من ناراحت می‌ شوم چون آنها پیشکسوت من هستند. ما می‌توانیم اعتراض کنیم ولی توهین درست نیست. در ابتدای فصل یک اتفاق خوب در ملوان افتاد که می‌تواند تکرار شود. آقای دنیامالی بعد از حضور من در هفته سوم در ملوان جلسه ای با حضور رسانه ها، لیدرها، اعضای هیات مدیره برگزار کرد که در آن همه نقطه نظراتشان را مطرح کردند. الان هم باید چنین اتفاقی بیافتد و اگر کسی مشکلی دارد، در چنین جلساتی فرصت آن است تا بیاید و نقطه نظراتش را بیان کند و حتی علت اینکه از یک مربی بدش می‌ آید را بازگو کند.

من خیلی ملوانی هستم
همانطور که گفتم من خیلی ملوانی هستم. من از همه چیزم گذشتم هرجا هم که برای کار رفتم سعی کردم با تمام وجود روزی 12، 13 ساعت کار کنم. از خانواده ام دور هستم و واقعا در ملوان بیشتر از توان و حوزه اختیاراتم کار کردم. شاید کمتر مصاحبه کنم ولی کسانی که کنار من کار می‌ کنند یا اعضای باشگاه می‌ دانند که چقدر تلاش می‌ کنم تا بازیکنان جوان ملوان را پرورش دهم و بتوانند آینده سازان این تیم باشند ولی چنین کاری مستلزم برنامه‌ریزی، هدفگذاری و حمایت است و من حمایت هواداران ملوان را بیشتر از هر چیزی می‌ خواهم. به عقیده من آنها هواداران بسیار خوبی هستند چون نه طرفدار قرمز هستند و نه آبی.

 بعضی ها قلبا طرفدار یک تیم نیستند
فقط تماشاگران این تیم هستند که می‌ توانند در سختی ها از تیم حمایت کنند. البته همیشه یک عده ای هم هستند که ساز مخالف می‌ زنند ولی خدا را شکر در شهر مردم خیلی به من احترام می‌ گذارند و ما را دوست دارند ولی ما باید بدانیم که بعضی ها قلبا طرفدار یک تیم نیستند. وقتی یک هوادار در تمرین ما حاضر می‌ شود و توهین می‌ کند و من از او می‌ خواهم که اگر اعتراضی دارد به زمانی بعد از بازی موکول کند و او می‌ گوید حتی برایم مهم نیست که تیم ببازد؛ این نشان می‌ دهد که او قلبا هوادار ملوان نیست. من خودم در جاهایی کار کردم که خیلی سخت بوده ولی همانطور که گفتم از توهین و افترا خیلی ناراحت می‌ شوم بعضی موقع ها به قول معروف آدم ها تحریک می‌ شوند از جانب کسانی که به تیم آسیب بزنند. باید همیشه فرق هوادار خوب و بد، مربی خوب و بد و بازیکن خوب و بد مشخص شود. به عقیده من افرادی که چنین کارهایی می‌ کنند، مقیاس تشخیص بد و خوب هستند یعنی ما از طریق آنها فرق دوغ و دوشاب را می‌ فهمیم. شاید باور نکنید که هواداران ما حتی هزینه سفر ندارند و به زحمت همراه تیم به شهری می‌ آیند تا ملوان را تشویق کنند. برای همین است که من همیشه از بازیکنانم می‌ خواهم که به خاطر هواداران به زمین بروند و نتیجه بگیرند. البته من از بازیکنانم هم تشکر می‌ کنم که با وجود این امکانات کم و در حالی که من از ابتدای فصل در ملوان نبودم، سعی می‌ کنم نقطه نظرات فنی و اخلاقی که مدنظر دارم را در تیم پیاده کنند.


تشکر از سرتیپ حداد
زمستان سرد و پربارشی در انزلی است و ما امکانات تمرینی خوبی نداریم. جا دارد که من از سرتیپ حداد رئیس نیروی دریایی استان گیلان تشکر کنم چون ایشان خیلی نسبت به ما لطف دارد و با یک جلسه ای که من او را دیدم، زمین تمرین و امکانات در اختیار ما گذاشت، او آدم با صداقتی است و من به خاطر حمایت هایی که از تیم ما می‌ کند، از او متشکرم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار