دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز انزجار از سخنان استاد دانشگاه آزاد مشهد، اهانت به ساحت حضرت زهرا (س) را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 03 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز دوشنبه شب در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن ابراز انزجار از سخنان جاهلانه استاد دانشگاه آزاد مشهد، اهانت به ساحت مقدس حضرت زهرای مرضیه (س) را به‌شدت محکوم کردند.

مظفر مختاری در این زمینه اظهار داشت: در مورد اهانت‌هایی که از سوی این فردی که به‌عنوان استاد دانشگاه به حضرت زهرا روا داشته شده باید بگوییم که برای دانشگاه آزاد مشهد متأسف هستیم که از وجود افراد گزینش‌شده و دین آشنا برای ارائه مباحث دینی به دانشجویان بهره نمی‌برد.

وی افزود: ما همچنین برای این فرد متأسف هستیم که سخنی را بیان کرده که گویا در آن زمان دستگاه «ام آر آی» و «سی تی اسکن» و سایر تجهیزات پزشکی را در اختیار داشته که با قطعیت و بر خلاف تمام شواهد و قرائن و مطالب بیان‌شده از بزرگان شیعه، این به‌اصطلاح استاد اظهار داشته که آن حضرت سرطان کبد داشته است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس تصریح کرد: بیان این سخنان یا ناشی از جنون آنی است یا مغرضانه و با تحریک افراد پشت پرده صورت گرفته و هم خود گوینده و هم رئیس آن دانشگاه باید در این دنیا و در قیامت پاسخگوی اهانت خود مادر ائمه و دخت رسول‌الله (ص) باشند.

مختاری بیان کرد: دانشجویان و اساتید دین‌مدار و مخلصی که علاوه بر تحصیل در دانشگاه، در مکتب ولایت درس‌آموز علما و فقهای راستین هستند پاسخ این سخنان را خواهند داد.

وی ابراز داشت: عنایتی که رسول‌الله به امیرالمؤمنین علی (ع) داشته و ایثارهایی که آن حضرت برای دین اسلام داشتند، از خوابیدن به‌جای رسول‌الله (ص) در لیله‌المبیت تا غزواتی که در کنار حضرت رسول (ص) حضور داشتند و اوج نزدیکی ایشان به پیامبر اکرم (ص) و جایگاه بلند آن امام همام در عید غدیر آشکار شد که دین در آن روز به اتمام و اکمال رسید و حتی اهل تسنن نیز این خطبه را قبول دارند و این‌که این جریان را انگلیسی بخوانیم کمال وقاحت و نا‌آگاهی است.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: در کشور امام زمان (عج) که بسیاری از شهدای ما با رمز مقدس یا زهرا (س) به عملیات رفتند اهانت به ساحت مقدس پاره وجود رسول‌الله (ص) قابل‌گذشت نیست.

اهانت‌ها تاثیری در ارادت مردم به خاندان اهل‌بیت ندارد

مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این زمینه بیان کرد: هر کسی حق اظهارنظر در مورد حضرت زهرا (س) به‌عنوان حجت کامل خلقت را ندارد و مسئله اهانت به مسئله ولایت و امامت درواقع جریانی است که پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) آغاز شد و حضرت به‌نوعی این مسئله را می‌دانستند که خطبه غدیر را بیان فرمودند.

زهرا یقطین افزود: با وجود تأکیدات حضرت رسول اکرم (ع) بر کرامت عترت و اهل‌بیت بزرگوارشان، پس از رحلت ایشان موج اهانت‌ها و ظلم‌ها در حق این خاندان آغاز شد و مادر اهل‌بیت (س) سعی فراوان کردند که اصحاب را جمع کرده و از تشتت آراء جلوگیری کنند اما بسیاری از اهالی آن زمان عدم همراهی با جریان ولایت را پیش‌گرفته و اهانت و ظلم را در حق این خاندان روا داشتند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: توهین‌ها و تحریف‌هایی که اکنون بر این خاندان روا داشته می‌شود از نظر ما ادامه همان جریان ثقیفه و فدکیه است.

یقطین افزود: بحث شیعه‌هراسی با حمایت استکبار در جهان اسلام توسط تکفیریان و وهابیت دنبال می‌شود و دور از انتظار نیست که چنین سخنانی را هر از چند گاهی در داخل و خارج بشنویم اما از آنجا که این کشور صاحب بزرگی به نام وجود حضرت ولی‌عصر (عج) دارد این سخنان و جریان‌ها تأثیری بر قلوب و حرکت عظیم ملت ایران ندارد و این مملکت با قدرت به سمت فراهم آوردن بستر تحقق جامعه مهدوی پیش می‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ما از توهینی که از سوی این استاد نادان و بی‌اطلاع از جریان اصیل دینی و تاریخ شیعه بیان‌شده ابراز برائت کرده و اعلام می‌کنیم تمام افرادی که مورد اهل‌بیت عصمت و طهارت و به‌ویژه وجود پاک و مطهر دخت رسول‌الله و مادر ائمه اطهار در جمع دانشجویان سخن بگویند باید با مطالعه بیشتر و اهداف ولایی و دینی گزینش شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار