شهردار شیراز گفت: در ایام پایانی سال به عنوان عیدی به شهروندان 130 پروژه عمرانی،‌ فرهنگی، ورزشی و فضای سبز با اعتبار 40 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶ 10 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس؛علیرضا پاک فطرت اظهار کرد: 2 هزار واحد پارکینگ سرپوشیده به پارکینگ‌های شیراز اضافه کردیم که تا قبل از سال 89 تنها سه پارکینگ سرپوشیده در شیراز وجود داشت و امروز تنها در ایام پایانی سال 2 هزار هکتار واحد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که در پارکینگ نشاط پشت مسجد فاطمه الزهرا(س)، پارکینگ هلال احمر، مهسان، خلدبرین، پارکینگی در خیابان حضرتی، پارکینگ باغ دلگشا و همچنین پارکینگ روباز در ستارخان در همین ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به پروژه‌های فضای سبز شیراز اشاره کرد و افزود: یکی از فضاهای سبز، بوستان فروزان در منطقه چهار با 6 هکتار مساحت و 28 هزار متر دریاچه و مجموعه آبی است.

وی افزود: تعدادی از این فضاهای سبز نیز در گل کوه، دباغی، شهرک سعدی و شهرک رکن آباد افتتاح خواهند شد و همچنین بوستان شهید رجایی در فرهنگشهر و فاز سه بوستان علمدار در شهرک باهنر در همین فهرست قرار دارد و علاوه بر آن پارک‌های محله‌ای از 3 هزار متر تا 20 هزار متر در این شمار بوده و به این ترتیب تعداد زیادی پارک به آمار شهر افزوده می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: در شمار این پروژه‌ها، سالن غیر توپی در بلوار سراج در منطقه چهار قابل ذکر بوده و همچنین چندین طرح زیرسازی و جدول‌گذاری، موزاییک فرش و پل‌های عابر پیاده در قالب 80 پروژه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برخی از این پروژه‌ها در حوزه زیباسازی و فرهنگی هستند و رونمایی از سردیس هفت تن از مشاهیر شیراز اعم از لطفعلی صورتگر، انوری شیرازی، قطب‌الدین شیرازی، وصال شیرازی، شهید دستغیب، سردار شهید کمال ذوالانوار و همچنین بهره‌برداری نماد سه وجهی سومین حرم در روزهای آینده در دستور کار خواهد بود.

احداث سه پل عابر پیاده و تعدادی سرویس بهداشتی در شمار همین پروژه‌ها مورد اشاره وی قرار گرفت و بیان کرد: شهرداری شیراز سال گذشته در میهمان‌نوازی و اسکان مقام برتر را در کشور کسب کرد.

این مدیر شهری تصریح کرد: امسال با توجه به تجربیات گذشته، حداقل 4 هزار پرسنل شهرداری در آماده‌باش خواهند بود و 10 ستاد هدایت مسافران، پنج پست اطلاع‌رسانی، 16 مورد کمپ‌های دائم و موقت برای این ایام در نظر گرفته‌ایم و 10 پارک برای چادر زدن مجاز اعلام شده که شهروندان شیرازی نیز بتوانند از زیبایی بهار بهره‌مند شوند.

شهردار شیراز سپس خاطرنشان کرد: 41 حسینیه و مکان برای اسکان زائران و مردم پیش‌بینی شده و 44 پارکینگ عمومی و 56 پارکینگ بخش خصوصی برای ایام نوروز آماده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن نوروز با ایام دهه فاطمیه، برنامه‌های فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده که شامل برپایی نماز جماعت در کمپ‌ها، برپایی نمایشگاه‌های مرتبط، پخش نماهنگ از تلویزیون‌های شهری و موارد دیگر خواهد بود.

پاک فطرت افزود: امسال 21 هکتار فضای گلکاری در سطح شهر داشتیم که سال گذشته 16 هکتار بود، ضمن این که یکهزار هکتار پارک در حال ساخت داریم و امسال همچنین 500 هکتار را سبز خواهیم کرد که با این اقدام کمربند سبز شیراز کامل‌تر می‌شود ضمن این که 200 هکتار فضای سبز نیز در فضای آرامستان جدید در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: در بحث فضای سبز البته کاشت چمن با گیاهان مناسب جایگزین شده و از شیوه قطره‌ای برای آبیاری فضای سبز پیاده‌روها استفاده می‌شود و دستگاه‌های ویژه کنترل مصرف بر روی ماشین‌های آبیاری و چاه‌ها نصب شده است.

پاک فطرت همچنین ادامه داد: پروژه کوهسار مهدی حداقل 14 کیلومتر طول دارد و وقتی تمام شود 20 سال ترافیک شیراز را از طریق محور اصلی خود پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: فاز یک این پروژه از حسینی الهاشمی تا پل شهدای جهاد و آرین تقریبا تمام شده و فاز دو از بلوار جمهوری به سمت میدان قصر ودشت 90 درصد به اتمام رسیده و اگر لازم بود می‌توانیم در زمان افزایش ترافیک از آن استفاده کنیم اما اعتقاد داریم باید به طور کامل تمام شده و بعد زیر بار برود.

پاک فطرت همچنین ادامه داد: ساخت تله کابین در چند محور در حال مطالعه است که یک مورد دروازه قرآن است و البته دروازه قرآن محدودیت‌های ترافیکی و میراثی دارد اما در سال 94 در یک مسیر این پروژه اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای احداث پارک آبی مطالعات کاملی انجام شده و به اتمام رسیده و 6 هکتار زمین آن جانمایی شده و فراخوان جذب سرمایه‌گذار در نشریات انتشار یافته و به محض عقد قرارداد این مورد اجرایی می‌شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار