معاون اداری و مالی شهردار شیراز با اشاره به ضرورت نصب سیستم تاکسیمتر بر تاکسی های شیراز گفت: با نصب این سیستم شاهد پرداخت قیمت واقعی مسیرهای تاکسی خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱ 10 March 2015

به گزارش تلبناک فارس نقل از روابط عمومی اداری و مال شهرداری شیراز، مهندس محمد حسن اسدی صبح دوشنبه در نشست هماهنگی نصب تاکسیمتر بر تاکسی های شیراز از حمایت شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای این طرح سخن گفت واظهار داشت: تجهیز تاکسی های شیراز به تاکسیمتر از سوی شهرداری باعث ارتقای سطح خدمات در بخش حمل و نقل عمومی برای شهروندان و افزایش بهره وری راننده های تاکسی خواهد شد.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز بیان کرد: با نصب تاکسیمتر امکان پرداخت الکترونیکی کرایه وجود دارد و مشکلات رانندگان با مسافران بر سر کرایه و پول خرد حل می شود.

این مسئول ادامه داد: با نصب تاکسیمتر نظارت بر تاکسی ها از شکل سنتی خارج شده و دقیق تر انجام می شود ضمن اینکه با مکانیزه شدن نظارت فعال بودن یا نبودن ناوگان نیز پایش می شود.

وی ادامه داد: تاکسی مترها با تخمین مسافت و زمان حمل و نقل، سرعت و میزان توقف شرایط مناسبی را برای پرداخت کرایه فراهم می کند.

مهندس اسدی مکانیزه شدن ناوگان تاکسی را از دیگر مزایای نصب سیستم تاکسیمتر بر تاکسی های شهر شیراز دانست و خاطرنشان کرد:توجه به موضوع آموزش نیز در راستای اجرای طرح نصب تاکسیمتر امری مهم و ضروری است.

معاون اداری و مالی شهردار شیراز با اشاره به همکاری و مشارکت بانک شهر در تجهیز تاکسی ها به سیستم تاکسیمتر اظهار داشت: بانک شهر به ازای هر چهار هزار تاکسی یک مرکز پشتیبانی مستقر می کند.

وی تصریح کرد: همچنین با مجهز شدن تاکسی ها به تاکسی متر از«GPS»به عنوان ردیاب و رهیاب می توان در امور انتظامی و امنیتی نیز کمک گرفت، خدمات نیز عادلانه تر ارائه شود.

معاون اداری و مالی شهردار شیراز با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ هزار تاکسی در شهر شیراز یادآور شد: طی یک برنامه زمانبندی شده تاکسی های شیراز به سیستم تاکسیمتر مجهز می شوند.

وی در پایان بر ضرورت فرهنگسازی به منظور بهره گیری از ظرفیت تاکسیمتر تاکید کرد و گفت: برای نصب تاکسیمتر، شهرداری شیراز به رانندگان تاکسی متقاضی، تسهیلات ویژه ارائه می کند.

در حال حاضر از ۱۲ هزار تاکسی فعال در شیراز حدود یک هزار تاکسی در فرودگاه، راه آهن، ترمینال ها، مراکز تجاری و آژانس های حمل و نقل فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار