بیش از سه میلیون زنبور براکون در مزارع فسا رهاسازی شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 01 November 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: طرح رهاسازی زنبور براکون در مزارع با هدف افزایش جمعیت حشرات مفید ، توسعه فرهنگ کاهش مصرف سموم شیمیایی، جایگزینی روش‌های مبارزه شیمیایی و حرکت به سمت تولید محصولات سبز اجرا شد.

سرپرست جهاد کشاورزی فسا گفت: امسال 3 میلیون و 203 هزار زنبور براکون برای مبارزه بیولوژیکی با آفات مزارع و باغ های این شهرستان رهاسازی شده است.

شاهرخ سامانی افزود: رهاسازی این تعداد زنبور در مزارع ذرت، پنبه، گوجه‌فرنگی و باغ های انار برای مبارزه با آفات کرم هلیوتیس، سزامیا، شب پره مینوز و کرم گلوگاه انار با همکاری کارشناسان به صورت رایگان انجام شد.

وی با بیان اینکه رهاسازی زنبورها با همکاری مدیریت حفظ نباتات فارس انجام شده است افزود: این زنبورها از هفت انسکتاریوم در استان تهیه و به شهرستان ارسال شده است.

انسکتاریوم محیطی آزمایشگاهی برای نگه‌داشتن بندپایان است که در آن جانورانی برای انجام تحقیقات و کشف واکسن نگهداری می شوند.

زنبور براکون که به این روش نگهداری و پرورش داد ه می‌شود دشمن طبیعی لارو آفات پروانه‌های مزارع است که با فلج کردن سیستم عصبی لاروها و تخم‌ریزی در درون آنها به طور طبیعی سبب از بین بردن لاروها در مزارع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار