هفته نامه نگین در شماره 75 این نشریه در سرمقاله ای با عنوان خیلی انتخاباتی هستیم به قلم محسن احمدی مقدم، به رفتارشناسی مردم چهارمحال و بختیاری در زمان انتخابات پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 01 November 2015
اساسا در استانی زندگی می کنیم که خیلی انتخاباتی هستیم، آنقدر که معمولا از چند سال زودتر از زمان خودش وارد کارزار انتخاباتی می شویم و شکل و شمایل انتخاباتی پیدا می کنیم. آنقدر که گاه تا تعطیلی همه امور زندگانیمان پیش می رویم و حیات و ممات خود را در این مقوله بسیار مهم می بینیم. فرقی هم نمی کند که اهل کدام شهر و شهرستان و روستا و منطقه باشیم، هر جا هستیم، انتخاباتی هستیم.
به قدری انتخاباتی هستیم که راست و چپ و بالا و پایین چندان برایمان فرقی نمی کند و در تاریخ حضور موثر در فرایندهای انتخاباتیمان دوره هایی را داریم که در عرض یک دهه آنقدر چپ و راست را بازی دادیم که همچنان مجرب ترین تحلیلگران سیاسی عالم میان دوگانه تغییر ایدئولوژی مردم بخاطر شخصیت ها و تغییر شخصیت ها بخاطر ایدئولوژِی مردم مرددند.
آنقدر انتخاباتی هستیم که در دوره یک ماهه قبل از انتخابات تا یک ماهه بعد از انتخابات خط تولید احزاب و گروه ها و جمعیت های مختلف با تابلوهای متفاوت را راه اندازی می کنیم و هر مجموعه به فراخور حال از چند کاندیدا قبل از انتخابات و از کاندیدای پیروز بعد از انتخابات حمایت کرده و در راه برقراری منافع شخصی و گروهی در تعویض رنگ و تغییر مسیر رکورد می زنیم و تمامی صراط های مستقیم را به سمت خومان کج می کنیم.
انتخاباتی هستیم و البته ندانستیم که چرا اینقدر انتخاباتی هستیم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار