اولین سوگواره و مسابقه عکس با موضوع کودکان حسینی به همت معاونت فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 22 October 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: همتی معاون شهردار شیراز هدف از برگزاری این مسابقه را انعکاس پیام عاشورا در آینه هنر عنوان کرد و افزود: کودکان در مکتب عاشورا از جایگاه ویژه ای برخوردارند، جایگاهی که در قالب فرهنگ عاشورا نسل به نسل منتقل شده است و حتی پس از گذشت قرن ها امروز هم عشق به مکتب امام حسین (ع) در قلب کودکان شیعیان و آزادگان جهان از هر دین و مذهبی وجود دارد.

معاون فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز افزود: شخصیت هایی همچون حضرت رقیه(س) ، حضرت علی اصغر و سایر کربلاییان تبدیل به الگویی برای بشریت شدند تا نشان دهند ولایت پذیری از حجت خدا سن و سال نمی شناسد.

همتی گفت: باید شکرگزار درگاه خداوند باشیم که محبت امام حسین (ع) در قلب کودکان شهرمان قابل مشاهده است چرا که بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در مراسم های عزاداری اباعبدالله حسین کودکان هستند.

علاقمندان به شرکت در مسابقه عکس کودکان محرم باید آثار خود را پنجم و ششم آبان ماه به انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس دبیرخانه این مسابقه واقع در بوستان بعثت، مرکزشیرازشناسی تحویل دهند. نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه از 14 آبان در مرکز شیرازشناسی برپا خواهد شد.

مستند بودن و ارتباط موضوعی با محور مسابقه از ویژگی های آثار ارسالی شرکت کنندگان به دبیرخانه باید باشد. شرکت کنندگان در مسابقه می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس 4-37363081 مدیریت فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز تماس بگیرند.

همچنین به برگزیدگان این مسابقه جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار