فرماندار شهرستان آبدانان؛
فرماندار شهرستان آبدانان گفت: مشکل شبکه برق ۱۱ روستای محروم این شهرستان به دستور مستقیم وزیر نیرو اصلاح و به روز رسانی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ 14 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد رحمانی اظهار کرد: از مجموع ۴۴ روستای فعال و دارای سکنه شهرستان آبدانان ۱۱ روستای " پشت قلعه، انجیره، سیاه گاو، سرابنقل، وچکبود علیا، ماهوته، گنداب، طلور، سیاهگل و هلیوه " اصلاح و به روز رسانی می شود.

وی افزود: این روستا ها به علت فرسودگی شبکه انتقال، اتلاف انرژی در فرایند توزیع، شکنندگی تیرهای برق به علت گذشت زمان و مستهلک شدن ترانسفورماتورهای قدیمی و در نتیجه کاهش چشمگیر ولتاژ برق با مشکل جدی قطع جریان برق و خسارت هنگفت به لوازم خانگی در طول سال رو برو بودند.

فرماندار آبدانان با اشاره به مطالبات جدی مردم روستاهای فوق برای اصلاح شبکه و ارتقای جریان ولتاژ برق خانگی، گفت: با هماهنگی و مساعدت مجدانه استاندار ایلام، معضلات مردم منطقه در زمینه برق مصرف خانگی در دیدار با وزیر نیرو مطرح و تشریح شد.

رحمانی گفت: در این دیدار وزیر نیرو با اصلاح، به روز رسانی و تامین همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز ارتقای کمی و کیفی شبکه برق ۱۱ روستای دارای مشکل شهرستان آبدانان موافقت و دستور ترمیم کامل و به روز رسانی شبکه برق این تعداد روستا را در نیمه اول سال‌جاری به شرکت برق استان ایلام صادر کرد.

فرماندار آبدانان با قدردانی از مساعدت استاندار ایلام و عنایت ویژه وزیر نیرو به این منطقه محروم، افزود: در راستای اجرای طرح نوین برقی، تیرهای باکیفیت بتونی جایگزین تیرهای چوبی کم کیفیت می‌شود.

رحمانی ابراز کرد: در این طرح، شبکه سیمی رشته ای حذف و کابلهای خود نگهدار نصب می‌شود و همچنین، چراغ‌های "LED" با کیفیت عالی جای چراغهای کدر و کم نور داخل معابر روستا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، برق مصرفی مورد نیاز مردم به صورت پایدار و بی‌خطر برای دراز مدت تامین می شود، گفت: پس از حذف تیرهای درون معابر عمومی، ترانسفورماتورهای قوی، باکیفیت و باظرفیت مطلوب در تمام معابر و محیط‌های عمومی روستاها نصب خواهد شد.

مدیر برق شهرستان آبدانان نیز این اقدام را یک تحول بزرگ در ابعاد کمی و کیفی در شبکه های برق روستایی این شهرستان عنوان و افزود: با اجرای این طرح، میزان ضایعات جریان انرژی در شبکه های توزیع کاهش و بهره وری در حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مسعود کاکا از بهره مندی ۱۰۰درصدی ساکنان شهری و روستایی آبدانان از برق مورد نیاز خبر داد و گفت: درحال حاضر برق مصرفی و مورد نیاز همه مشترکین شهری و روستایی بوسیله ۶۷۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط بصورت ثابت و پایدار تامین و توزیع می‌شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار