مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام؛
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت : باتوجه به حجم مناسب کشتار دام و همچنین وجود کارگاه های تولید چرم، نیازمند ایجاد کارگاه پرداخت، فرآوری و دباغی پوست است.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ 27 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت : محصولات چرمی ایلام از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و برخی از تولیدکنندگان چرم استان، محصولات خود را به مشتریان بازارهای اروپایی و خاورمیانه صادر می کنند.

وی افزود : تولیدکنندگان محصولات چرمی، چرم فرآوری و دباغی شده مورد نیاز خود را از استان های دیگر خریداری می کنند در حالیکه پوست دام های کشتار شده استان به صورت خام به دیگر استان ها برای انجام فرایند دباغی و فرآوری ارسال می شود.

شریفی ادامه داد : با توجه به تفاهم نامه‌ای که ما بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروهای مسلح منعقد شده است، این اداره کل نیز برای مهارت آموزی سربازان در رشته‌های مختلف صنایع دستی دوره‌های آموزشی برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: سربازان می‌توانند در رشته‌های صنایع‌دستی آموزش ببینندتا پس از فراغت از مهارت آموزی توانایی ایجاد بازار کار مناسب داشته باشند و همچنین با دریافت گواهینامه مهارت در رشته صنایع‌دستی از سوی این اداره‌کل از تسهیلات نیز بهره‌مند شوند.

شریفی گفت : با همکاری و همراهی این اداره‌کل و مرزبانی، دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در شهرستان‌های دهلران و مهران و شهر صالح آباد برای سربازان مرزبانی به منظور دریافت مهارت‌های آموزشی برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان آماده ورود به بازار کار صنایع‌دستی شوند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار