استاندار ایلام با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بوده که طی ۲ سال گذشته به ۹۳ درصد رسیده است، گفت: مدت زمان قانونی اتمام پیمان پروژه تونل کبیرکوه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۳ است.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱ 25 March 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا جریان بازدید از مسیر منتهی به تونل کبیرکوه و گالری تخریب شده، گفت: تا دو هفته دیگر پیمانکار توانمند با بنیه مالی قوی برای تکمیل واریانت مجاور گالری تونل کبیرکوه مشخص شود.

وی در ادامه افزود: برای تسریع در روند تکمیل پروژه کبیرکوه، واریانت مجاور گالری به مناقصه گذشته شود که اگر مناقصه طول کشید ترک تشریفات در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: مطالبات دو پیمانکار این پروژه حدود یک هزار میلیارد تومان است که پیگیری لازم برای پرداخت این مطالبات انجام می‌شود.

وی هزینه تمام شده تونل کبیرکوه را ۳ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده و مابقی ۲ هزار میلیارد تومان تا قبل از تکمیل و تحویل پروژه از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و به پیمانکاران پرداخت می‌ شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه طبق وعده پیمانکاران این تونل حداکثر تا پایان خردادماه زیر بار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما طی دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۳ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: مدت زمان قانونی اتمام پیمان پروژه تونل کبیرکوه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ است اما تلاش داریم تا پایان خرداد ماه سال جاری این پروژه در سفر رییس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد و زیر بار ترافیک برود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: پس از تعطیلات نوروز نشستی مشترک با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرمانداران دره‌شهر و آبدانان و دو پیمانکار تونل کبیرکوه و پیمانکار پروژه تامین برق پروژه برگزار شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار