امام جمعه سلطانیه بر ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان در ایام نوروز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 18 March 2024

به گزارش ابناک زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند همانا از سوی پروردگار شما در طول عمرتان نسیم‌هایی می‌وزد پس خود را در معرض آن‌ها قرار دهید، گفت: ماه رمضان از ایامی است که رحمت الهی در حال وزیدن است پس خود را در معرض رحمت الهی قرار دهید.

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، ادامه داد: ماه رمضان ماه، مهمانی خدا به بندگان است و آنچه مهم است این است که لایق باشیم مهمان شایسته خداوند باشیم و همه اعم از بیماران، معذوران، مسافران و رستوران‌ها باید حرمت ماه خدا را رعایت کنند.

حسینی‌نسب با توضیح اینکه ماه رمضان میدان مسابقه برای بندگی بود و روز عید فطر روز دریافت پاداشِ روزه‌داران و خسارت روزه‌خواران است، افزود: خدا باوری، آخرت‌باوری، انس و ارتباط با مساجد و قرآن، حضور در مجالس اهل‌بیت و تقوا و فرار از گناه موجب حفظ دستاورد‌های معنوی ماه رمضان می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه تقارن عید نوروز و عید رمضان، عید در عید و بهار در بهار است، اظهار کرد: امسال نوروزمان رمضانی است و باید با معنویت و تحول بیشتری همراه باشد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هم در ماه رمضان بر دعا و یاد خدا تاکید شده و هم در تحویل سال، گفت: نکته قابل تأمل این است که هم در دعای تحویل سال و هم در دعای ماه رمضان از خدا تحول و دگرگونی به احسن‌الحال می‌خواهیم.

وی همچنین به سنت‌ها و فرهنگ‌های پسندیده و ناپسند عید نوروز اشاره کرد و متذکر شد: بدون شک در عید باید شادی سالم کرد، ولی از خرافات هم که هیچ تناسبی با ایام عید نوروز ندارد نیز، باید پرهیز کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار