شهردار ابهر گفت: در انجام پروژه‌های عمرانی کیفیت نباید فدای سرعت شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 17 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، رضا حیدری امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ماه) در جلسه ارزیابی مدیران در مدیریت بحران و برنامه‌های عمرانی عمرانی شهرداری ابهر، با بیان اینکه برای حل مشکل آب‌گرفتگی، برخی نقاط حادثه‌خیز حذف شد تا مشکلات حل شود، اظهار کرد: با وجود این موضوع در برخی نقاط شهر هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید تلاش کنیم این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به بازدید از شهر در مناطقی که مشکل آب‌گرفتگی دارند، تاکید کرد: برای حل این معضل هرچه آب‌های سطحی به حاشیه هدایت شود بهتر و کارسازتر است.

شهردار ابهر توضیح داد: هنگام بارندگی برای اینکه شهروندان مشکلی نداشته باشند همه باید پای کار باشند و مدیران نواحی و کارکنان، همکاری لازم را در رفع مشکلات داشنه باشند تا شاهد آب‌گرفتگی معابر و خسارت به مردم و بنا‌های شهری نباشیم.

او بر لزوم لایروبی اصولی رودخانه ابهر رود و کانال‌های جمع‌آوری فاضلاب تاکید کرد و گفت: این موضوع باید به‌صورت مستمر انجام شود، زیرا در صورت بی‌توجهی به لایروبی رودخانه‌ها، وجود موانع و کندی جریان، علاوه بر انتشار بوی نامطبوع و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌تواند مخاطراتی از قبیل سیلاب را بیافریند.

وی اظهار کرد: پیش از آغاز فصل بارش‌ها باید لایروبی رودخانه و کانال‌های فاضلاب و جمع‌آوری نخاله‌های بستر رودخانه به‌صورت جدی پیگیری شود تا در مواقع بارندگی شاهد بروز مشکلاتی در شهر نباشیم.

حیدری با اشاره به اینکه در انجام کار‌های عمرانی، نقاط ضعف باید شناسایی و حل شود، بیان کرد: همکاران نواحی باید مشکلات را انعکاس دهند و در کنار انعکاس مشکل، برای حل مسائل راهکار ارائه دهند.

شهردار ابهر با یادآوری اینکه با توجه به مساعد شدن هوا، استارت پروژه‌های عمرانی باید در تمام نقاط شهر زده شود، ادامه داد: یکی از مشکلات در اجرای پروژه‌های عمرانی این است که پیمانکاران، مصالح را برای اجرای پروژه‌ها خالی می‌کنند که گاهی تعلل در اجرا سبب می‌شود این مصالح یا در سطح شهر به حال خود رها یا سرقت شود.

او با توضیح اینکه با وجود اینکه این مشکل نتیجه کار پیمانکار است، اما همه از چشم شهرداری می‌بینند، افزود: برای حل ممشکل پیمانکاران، یا نباید مصالح را خالی کنند یا به محض خالی شدن، کار باید انجام شود.

وی بر ضرورت نظارت بر کار پیمانکاران تاکید و بیان کرد: در برخی نقاط که هسته اصلی شهر است و مردم در آن زندگی می‌کنند در اجرای پروژه‌ها باید برنامه‌محور عمل کرد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

شهردار ابهر با اشاره به آسفالت‌ریزی‌هایی که در شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: نباید کیفیت فدای سرعت شود و در نظارت‌ها نباید از این موضوع کوتاه آمد.

حیدری با اشاره به در نظر گرفتن پروژه‌های مختلف عمرانی برای امسال، گفت: پروژه‌های عمرانی شهر ابهر براساس بودجه و برنامه‌ای که توسط شورای اسلامی و شهرداری تدوین شده است، انجام می‌شود.

او با توضیح اینکه بازگشایی معابر در داخل شهر ابهر آغاز شده است، افزود: این پروژه‌ها در راستای بهبود و آسایش مردم و حل مشکل ترافیکی شهر اجرا می‌شود. امیدواریم حاصل این پروژه‌ها شهری آباد، پرطروات و با نشاط برای مردم باشد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار