انتخابات در حالی که به نظر می‌رسد پایان یافته، اما روز به روز اتفاقاتی می‌افتد و خبر‌هایی منتشر می‌شود که شک و دودلی در میان عامه و حتی خواص به راه انداخته که آیا انتخابات هنوز راند پایانی دیگری دارد؟
کد خبر: ۱۱۵۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 11 March 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، انتخابات در حالی که به نظر می‌رسد پایان یافته، اما روز به روز اتفاقاتی می‌افتد و خبر‌هایی منتشر می‌شود که شک و دودلی در میان عامه و حتی خواص به راه انداخته که آیا انتخابات هنوز راند پایانی دیگری دارد؟
حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده
در این حوزه انتخابیه علی رغم برخی انتقادات بازندگان و پیگیری‌ها متعدد به نظر می‌رسد فعلا خبری از تغییر در نتیجه انتخابات دور از انتظار است و به احتمال قوی نزدیک به صد در صد سید محمد موحد به عنوان منتخب مردم این حوزه وارد مجلس دوازدهم می‌شود.
در واقع اولین حوزه انتخابیه‌ای که ساز اعتراض را نسبت به نتیجه انتخابات کوک کرد همین حوزه و به سرکردگی سید علی محمد بزرگواری بود که در همان روز‌های اول بعد از انتخابات وی در تهران و در حال پیگیری موضوع دیده شد، اما گویا اکنون کمی از التهابات اولیه کاسته شده و احتمالا وی با این باخت کنار آمده یا خواهد آمد.
حوزه گچساران و باشت
این حوزه انتخابیه در حالی که برد غلام رضا تاجگردون قابل پیش بینی بود و نهایتا هم برنده شد، اما امروز خبر عجیبی منتشر شد که تا ساعاتی فضای سیاسی و رسانه‌ای استان و حتی کشور را در شوک برد. خبری با این مضمون که انتخابات حوزه انتخابیه گچساران و باشت با رای قاطع هیئت اجرایی باطل اعلام شده است! که البته این خبر در اصالت محتوایی خود مشکل داشت، چون هیئت اجرایی مسئولیتی در قبال ابطال انتخابات ندارد، اما این خبر آنقدر قدرت داشت که رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان را وادار به پاسخگویی کند!
سید مهدی جوکار به صراحت بیان کرد: مسئول مستقیم تایید یا رد انتخابات شورای نگهبان است نه هیئت اجرایی.
البته تاجگردون هم واکنشی نسبت به این خبر داشت و در فضای مجازی یادداشتی از وی منتشر شد که مضمون آن درخواست برخورد با شایعه پراکنان و کسانی که به دنبال مهندسی انتخابات بودند، شده است.
این حوزه انتخابیه هم فعلا دارای تنش‌هایی در حوزه‌های مختلف سیاسی و فضای مجازی است و البته در شایعه اخیر گویا پای رسانه نزدیک به زاکانی هم در میان است.
حوزه بویراحمد، دنا و مارگون
این حوزه انتخابیه هم فعلا در گیر و دار شکایت و اعتراضات است و گویا بحث خرید و فروش رای و برخی موارد دیگر که حتی به صحن علنی مجلس هم کشیده شده گریبانگیر این حوزه انتخابیه است.
مهدی روشنفکر امروز در صحن علنی با رویکرد اعتراضی و مطالبه پیگیری موارد سخنانی مطرح کرد که به نظر می‌رسد در این حوزه هم هنوز جنگ و جدل‌ها و اعتراضات ادامه دارد.

هنوز هیچکدام از سه حوزه انتخابیه استان تایید نشده است
در مورد انتخابات یکی از مراحل که در واقع مرحله نهایی است، تایید انتخابات توسط هیئت نظارت است که گویا فعلا در حال بررسی شکایات هستند و تاییدی در کار نیست.
جوکار در واکنش به انتشار گسترده خبر‌های مرتبط با اعتراضات و یا عدم تایید انتخابات برخی حوزه‌های انتخابیه طی مصاحبه‌ای در رابطه با صحت انتخابات در سه حوزه انتخابیه این استان توضیحاتی ارائه کرد.
«سید مهدی جوکار» در گفتگو با خبرنگار ایسنا در این خصوص گفت: وقتی انتخابات تمام می‌شود فرایند رسیدگی به اعتراضات شروع می‌شود.
وی اظهار کرد: دو روز از این فرآیند (۴۸ ساعت پس از انتخابات) در هیئت اجرایی است مابقی فرایند پس از هیئت اجرایی از سوی شورای نگهبان بررسی و پیگیری می‌شود.
رئیس دفتر نظارت انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روز جمعه ۱۸ اسفند پایان مهلت ثبت اعتراضات در شورای نگهبان بود که ما هم اکنون در حال رسیدگی به اعتراضات هستیم.
جوکار تصریح کرد: انتخابات هیچ حوزه انتخابیه‌ای رد یا تایید نشده است و شایعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی تکذیب می‌شود.
وی ادامه داد: هنوز خبری دال بر تایید یا رد هیچ حوزه انتخابیه وجود ندارد و شایعات مطرح شده همه دروغ است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خدایی جمله رو داشته باشید !!!!!!!

احتمال قوی نزدیک به صد در صد سید محمد موحد به عنوان منتخب مردم این حوزه وارد مجلس دوازدهم می‌شود....

آخه چقد شما میگیرید برا این متن نوشتناتون که حمایت میکنید....وای بر شما
وای که پولش حرامه
ابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دو حوزه ی کهگیلویه و گچساران صد در صد تایید می شوند ولی حوزه بویراحمد کمی تا قسمتی ابری به نظر می رسد.
چرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
اتفاقا اگر باطل شود باتوجه به مدارک مستند کهگیلویه باید باطل شود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
موحد همه را می خرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار