علاوه بر مشکلات مربوط به نا همسو بودن و ناهماهنگی دو منتخب مجلس با نمایندگان ارشد دولت در استان، سطح درخواست‌ها و انتظارات از این دو منتخب به قوز بالاقوزی برای ان‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ 23 April 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از پایان انتخابات و تعیین منتخبین، معمولا برنامه‌ها به سمت زمینه چینی برای ورود و هماهنگی بین دستگاه اجرایی و نمایندگان جدید می‌رود. استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه نماینده در مجلس است که منتخبین فعلی برای مجلس آینده دو نفر غیر همسو و یک نفر همسو با دولت هستند. در خصوص سید محمد موحد به عنوان منتخب همسو، با توجه به این نکته که وی در حال حاضر نماینده است و تقریبا همه شرایط برای زمینه چینی مجلس جدید مهیا است، خیلی مورد توجه مردم و رسانه‌ها نیست، اما دو نماینده دیگر استان یعنی تاجگردون از حوزه گچساران و باشت و محمد بهرامی از حوزه بویراحمد، دنا و مارگون به دلیل غیر همسو بودن با دولت، کمی شرایط متفاوت و البته عمده محافل در حال بررسی و تحلیل شرایط هستند.
علاوه بر مشکلات مربوط به نا همسو بودن و ناهماهنگی دو منتخب مجلس با نمایندگان ارشد دولت در استان، سطح درخواست‌ها و انتظارات از این دو منتخب به قوز بالاقوزی برای ان‌ها تبدیل شده است.
همانگونه که گفته شد، یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار دوره منتخبی تا شروه به کار مجلس جدید، دیدار‌ها و رایزنی‌هایی است که می‌تواند به هماهنگ شدن منتخبین با نیرو‌های سیاسی، دستگاه‌های اجرایی و مدیران کمک کند، اما برای دو منتخب استان اصلا این شرایط مهیا نیست و از طرف دیگر کوچکترین روزنه‌ای هم که برای باز کردن جای پا نزد سیاسیون صاحب کرسی و قدرت ولو غیر همسو پیدا می‌شود، از طرف جریان‌ها یا رسانه‌های سیاسی هم سو در استان مورد نقد و شماتت قرار می‌گیرند و شرایط از این که هست را هم سخت‌تر می‌کند.
تاجگردون و تلاش برای در اوج ماندن
غلام رضا تاجگردون بی شک از بزرگان و متنفذین سیاسی استان در مجلس و در حوزه سیاسی ملی و در واقع یکی از آبرو‌های سیاسی استان محسوب می‌شود. تاجگردون در انتخابات اخیر همانگونه که پیش بینی می‌شد، پیروزی نسبتا راحتی داشت، اما واقعیت میدان برای وی به پس از انتخابات یعنی شرایط حاضر و آینده‌ای نچندان دور در مجلس و کار با نمایندگان مخالف و دارای اکثریت بر می‌گردد.
اقدامات این روز‌های تاجگردون بیانگر تلاش‌های شدید وی برای در اوج نگه داشتن خود در شرایطی است که وی نه در سطح ملی و نه در سطح استانی ، قدرت حاکمه قابل اتکایی را در کنار خود نمی‌بیند و بر عکس به هر سو نگاه می‌کند با مدیران و سیاسیونی چشم در چشم می‌شود که عمده‌ی آن‌ها در زمین زدنش تعلل نخواهند کرد.
تاجگردون که بیشتر فعالیت رسانه‌ای خود را در پیج اینستاگرامی اش دنبال می‌کند، این روز‌ها هم دست به دامان همان پیج شده و هر روز پست جدیدی منتشر می‌کند، اما به نظر می‌رسد هنوز این اقدامات نتوانسته چندان کمکی به وی نماید.
یکی از آخرین اقدامات و تلاش‌های تاجگردون برای نشان دادن شم سیاسی و ریاست خود بر دیگران، راه اندازی پویشی است که در ان قرار است نخبگان هم استانی خارج از استان را ظاهرا برای کمک به استان کنار هم جمع کند.
بر اساس اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده آمده است:
غلامرضا تاجگردون برای شناسایی ظرفیت هم استانی‌ها در سازمان‌های مختلف کشور و همچنین رفع مشکلات هم استانی‌ها و کم کردن حضور مراجعین به دفاتر نمایندگان و پایتخت، اقدام به راه اندازی سامانه‌ای نموده تا مدیران، کارمندان و کارکنان هم استانی شاغل در سازمان‌های مختلف پایتخت و سایر استان‌ها با مراجعه به آن، به صورت داوطلبانه به این پویش بپیوندند.
کاملا واضح است که تاجگردون تلاش می‌کند از ظرفیت مردم در همه سطوح علمی، اجتماعی و مدیریتی، برای باز کردن مسیر تلاش خود جهت رسیدن و ماندن در اوج، بهره ببرد.
این کار تاجگردون لزوما بد یا خوب نیست بلکه خوب یا بد بودن آن به هدف نهایی وی بر می‌گردد. مثلا اگر هدف تاجگردون برای استفاده از ظرفیت بسیج کنندگی اجتماعی، باز کردن مسیر ارائه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود در راستای کمک به توسعه استان باشد، بسیار خوب و پسندیده است و در واقع نشان دهنده پویایی ذهن وی برای هموار کردن مسیر خدمت است و با تاکید باید گفت پسندیده است.
اما از طرف دیگر اگر این اقدامات تاجگردون در واقع حرکات پوپولیستی و در واقع سوء استفاده از ظرفیت رسانه برای فریب افکار عمومی و ارضای حس قدرت طلبی یعنی همان چیزی که اکنون رقبای سیاسی وی به آن اعتقاد دارند، باشد، مذموم و ناپسند است؛ بنابراین به نظر می‌رسد تاجگردون برای آنچه که در سر دارد چه صواب باشد چه ناصواب، فعلا باید تلاش‌های زیادی انجام دهد و امیدوار به پذیرش خود به عنوان عنصر مطلوب نه نامطلوب مجلس در میان مجلسیان آینده باشد.
ضمن اینکه به نظر می‌رسد برخی پست‌های انتقادی وی در خصوص عملکرد مدیران خصوصا در حوزه تخصصی خود یعنی بودجه، که در واقع یکی از رئوس مدیریتی را نشانه رفته است، روز‌های پر تنشی را در استان رقم خواهد زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار