مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس از آغاز احداث تصفیه‌خانه شماره دو شیراز تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۰چاه غیرمجاز در این استان پلمب شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:حمیدرضا دهقانی پیرامون احداث تصفیه خانه شماره دو شیراز نیز گفت: در این راستا احداث این تصفیه خانه که تامین آب شرب شیراز را بر عهده دارد با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی ظرف دو ماه آینده اجرایی می شود.

دهقانی بیان کرد: این تصفیه خانه باید ظرف ۲۰ ماه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به پلمپ چاه های غیرمجاز در این استان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۰ چاه غیرمجاز در سطح این استان با حکم دستگاه قضایی پلمب شده است.

وی افزود: در حال حاضر پلمب ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان قیروکارزین نیز با حکم قضایی در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس ادامه داد: در این مدت بیش از ۸۰۰ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز در استان فارس توقیف شده است.

وی بیان کرد: در استان فارس ۲۲ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که بالغ بر شش درصد از چاه های غیرمجاز کشور را به خود اختصاص داده است.

دهقانی با بیان اینکه ۶۵ هزار چاه مجاز نیز در این استان است، افزود: این میزان چاه مجاز، معادل با ۱۴ درصد از چاه های مجاز کشور است.

نصب کنتور هوشمند روی چاه های فارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نصب کنتور هوشمند روی چاه های فارس خبرداد و بیان کرد: تا پایان سال دو هزار و ۵۰۰ حلقه چاه استان به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس بیان اینکه تاکنون ۹ میلیارد تومان برای نصب کنتور هوشمند تخصیص یافته، اظهار داشت: اعتباری که برای این کار در نظر گرفته شده حدود ۳۲ میلیارد است که ۱۰درصد از اعتبار کشور در این حوزه را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه این کنتورها در پنج دشت استان نصب می شود، بیان کرد: این دشتها شامل شیراز، جهرم، ارسنجان، گله دار و قیر است که از سوی وزارت نیرو انتخاب و به صورت پایلوت در آن اجرا می شود.

دهقانی تاکید کرد: این کنتورها به منظور کنترل برداشت آبهای زیرزمینی و جلوگیری از افت منابع آبی استان نصب می شود.

آموزش دانش آموزان برای حفاظت از منابع آبی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش اظهار داشت: در این راستا تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش استان برای آشنایی و آموزش دانش آموزان مقطع راهنمایی برای حفاظت از منابع آبی منعقد شده است.

وی تاکید کرد: در این خصوص دانش آموزان برای چگونگی حفاظت از منابع آبی و مصرف بهینه آب آموزش می بینند.

تامین ورق لوله فولادی برای طرحهای آبرسانی فارس

دهقانی در ادامه پیرامون تفاهمنامه وزارت نیرو با بانک سپه گفت: در این خصوص تفاهمنامه ای بین وزارت نیرو و بانک سپه به منظور تامین ورق لوله فولادی طرح های آبرسانی منعقد شده است.

وی با اعلام اینکه ۱۲ درصد آن مربوط به تامین ورق لوله فولادی فارس است، بیان کرد: این ورقه لوله فولادی مربوط به پروژه های آبرسانی شیراز، ارسنجان - سیوند، جهرم و فسا- استهبان است که با تامین آن عملیات این پروژه ها نیز آغاز می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار