مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: فاز اول کتابخانه امام خمینی (ره) امروز با مساعدت معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری قزوین افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه محمدبیگی در حاشیه آیین بازگشایی فاز نخست کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین که امروز ۱۵ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری آیین بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تقدیر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی به همراه افتتاح فاز نخست بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) در قزوین هستیم.

وی افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری در بخش‌های مختلف به صورت فردی، گروهی و خانوادگی با شیوه‌های مختلفی، چون مسابقه کتابخوانی، بخش هنری، بخش دست سازه، کلاژ، داستان سرایی و شعر سرایی برگزار شد و منابع جشنواره شامل ۹ کتاب بود؛ این جشنواره با هدف آشنایی با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، معرفی منابع و تولید محتوا‌های فاخر در این زمینه برگزار شد، بخش جمعی و ویژه این دوره نیز با محوریت امام حسن عسگری (ع) بود.

محمدبیگی ادامه داد: بیش از ۱٠ هزار نفر از استان قزوین در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و امروز از پنج برگزیده ملی در بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد و از سایر برگزیدگان استانی تقدیر شد.

وی خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز کلید خواهد خورد و تا ۳۱ خرداد ماه سال آینده با محوریت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت؛ بخش جمعی و ویژه این دوره از جشنواره نیز رسول گرامی اسلام خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: این جشنواره بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سطح ملی است که استان قزوین هم یکی از متولیان برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین در سه فاز تعریف شده است که فاز اول آن امروز با مساعدت معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری قزوین افتتاح شد. در این فاز چهار سالن مطالعه استاندارد، سالن محققین، سالن مطالعه عمومی، ارائه خدمات مبتنی بر وب و خدمات نشریات و مرجع اضافه شده است. در فاز اول ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و فاز دوم نیز اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار