رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: در یکی از محله‌های شهرستان محلات چهار نفر با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شدند.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 27 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،بهروز ایران نژاد افزود: این حادثه ساعت ۱۸ و هفت دقیقه روز گذشته و بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن رخ داد که در اثر این مسمومیت یک مرد ۵۳ ساله و سه خانم ۴۲، ۲۰ و ۱۰ ساله از اعضای این خانواده توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

او با درخواست از مردم برای بررسی مجدد مسیر خروجی دود وسایل حرارتی افزود: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با مونواکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل حرارتی و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب این وسائل، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد با طول نامناسب و یا لوله‌های آکاردئونی، استفاده از وسایل حرارتی غیراستاندارد و مواردی نظیر لانه گزینی پرندگان در مسیر لوله خروجی دود وسایل حرارتی، عوامل اصلی ایجاد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن هستند.

ایران نژاد خاطرنشان کرد: پخش گاز مونواکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار