کشور در حال آماده شدن برای برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی در سال 1402 است. برگزاری انتخابات پرشور در بستری آرام و امن در منطقه ای پر هیاهو که کشورهای همسایه یا هنوز به مکانیزم انتخابات دست پیدا نکرده اند یا اینکه این فرایند در جنجال و با صرف هزینه‌های زیاد برگزار می‌شود؛ در ایران به مراحل بالایی رسیده است و مردم ایران تنها باید به انتخاب اصلح فکر کنند .
کد خبر: ۱۱۵۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 26 February 2024
میراحمدی رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور : برگزاری میتینگ‌ها و کارناوالهای خیابانی طبق قانون تبلیغات انتخابات، ممنوع است؛ اما تجمعات هواداران داوطلبان براساس ضوابط و مقررات مشخص شده هیچ مانعی ندارد.
 
«سید مجید میراحمدی» با اشاره تمهیدات ستاد امنیت انتخابات برای برگزاری انتخابات یازدهم اسفند، گفت: برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، یک ستاد اجرایی تشکیل شده که مسئولیت اجرای انتخابات را دارد و توسط معاون سیاسی وزارت کشور مدیریت می‌شود. 
 
دبیر شورای امنیت کشور اضافه کرد: در کنار ستاد اجرایی، ستاد امنیت انتخابات هم تشکیل شده که زیر نظر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور است. این دو ستاد، زیر نظر وزیر کشور، امنیت و اجرای انتخابات را راهبری ‌و مدیریت می‌کنند. 
 
میراحمدی با اشاره به امنیت انتخابات، افزود: ما تاکنون بیش از ۱۲ جلسه ستاد امنیت انتخابات را با حضور فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات فراجا، دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌هایی که در امر انتخابات مسئولیت دارند، از جمله ارتش جمهوری اسلامی که در پشتیبانی هوایی و ترابری هوایی کمک می‌کنند، برگزار کردیم. 
 
رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور ادامه داد: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سراسر کشور را سازماندهی کردیم. این افراد شامل نیروهای فراجا، سپاه و بسیج هستند. 
 
میراحمدی تاکید کرد: هیچ نگرانی خاصی از بعد امنیتی نداریم و به فضل الهی انتخابات در یک فضای امن و سالم برگزار خواهد شد. البته در بعضی از ۲۸ شهرستان ما رقابت‌های قومی شدیدی وجود دارد که معمولا در این شهرستانها از زمان برگزاری انتخابات یا هنگام اعلام نتایج انتخابات با بی‌نظمی‌های شهری مواجه می‌شویم که جنبه امنیتی ندارد و بیشتر جنبه اعتراضی هواداران را دارد .
 
رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور خاطرنشان کرد: برای چند شهرستان هم تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ و اقدامات پیشگیرانه‌ای در نظر گرفته شده است. نامزدهای انتخاباتی هم توجیه شدند و اگر چنانچه تخلفی در این حوزه‌ها صورت بگیرد، طبق قانون انتخابات، این در سرنوشت نامزدهایی که تخلف کردند و موجب بی‌نظمی شدند، تاثیر خواهد داشت .
 
میراحمدی یادآور شد: برگزاری میتینگ‌ها و کارناوالهای خیابانی طبق قانون تبلیغات انتخابات، ممنوع است؛ اما تجمعات هواداران داوطلبان براساس ضوابط و مقررات مشخص شده هیچ مانعی ندارد .
 
بزگترین چالش انتخاباتی در ایران شناسایی و انتخاب نامزد از سوی مردم است. بدیهی که یکی از راه‌کارهای تشخیص نامزد اصلح استفاده از نظر و مشورت افراد معتمد و صاحبنظر است، اما معیارهایی مانند؛ ویژگیهای اخلاقی، رفتاری، اعتقادی و یا قدرت مدیریت، آینده‌نگری و امثال آن نیز می‌تواند مبنای قضاوت ما قرار گیرند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار