امام جمعه ابهر گفت: انتظار فرج واقعی اگر در زندگی جاری باشد همه ارکان زندگی را در مسیر اصلاح شده و درستی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 25 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان، اظهار کرد: یکی از مفاهیم بسیار تاکید شده در مذهب ما، انتظار فرج است که دارای بزرگترین ثواب‌ها در روایت‌های ما نیز است.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمود: «اگر کسی از شما شیعیان بمیرد در حالی که منتظر امر فرج باشد، همانند کسی است که در کنار قائم (عج) و در خیمه‌اش بوده است! سپس اندکی درنگ کرد و فرمود: نه بلکه مانند کسی است که در کنار حضرت جنگیده و شمشیر زده است! سپس فرمود: نه به خدا قسم؛ بلکه مثل کسی است که در کنار رسول خدا (ص) به شهادت رسیده باشد.

این کارشناس با بیان اینکه برخی از انتظار نیز مفهوم غلطی برداشت کرده و بر این باورند که باید در خانه بنشینیم تا دنیا را ظلم و فساد فرا گیرد و حضرت قائم عجل الله ظهور کند، گفت: امام راحل می‌فرماید: انتظار فرج انتظار قدرت اسلام و کوشش برای تحقق این قدرت است.

وی با اشاره به اینکه کسی که منتظر فرج است باید در خود زمینه ایجاد کند، متذکر شد: باید خود را آماده خدمت به امام زمان (عج) کنیم که یکی از مولفه‌های این‌ امر نیز آن است که انسان به وضع موجود قانع نباشد و به سمت قله حرکت کند که لازمه تحقق این موضوع نیز درک وضعیت موجود است.

این کارشناس با بیان اینکه از دیگر مولفه‌ها نیز امید دستیابی به وضع مطلوب است، متذکر شد: برخی وضعیت موجود را قبول دارند و بر این باورند که وضع از این بهتر نمی‌شود که باید این اعتقاد اصلاح شود.

وی با توضیح اینکه برخی در ترسیم مفهوم انتظار، هیچ مسئولیتی را شامل فرد منتظر ندانسته و حتی رواج ظلم را موجب تسریع در فرج می‌پندارند، ادامه داد: شناختِ امام عصر (عج)، پرهیزکاری، پیوند قلبی با امام، دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج و نقش اصلاح‌گری در جامعه، از جمله وظایف منتظران شمرده شده است.

مرادپور با بیان اینکه برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) همه ما باید تشنه وجود ایشان باشیم، ادامه داد: واقعیت فعلی این است که ما تشنه به وجود امام زمان (عج) نیستیم و گاهی حتی به وجود ایشان احساس نیاز نمی‌کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار