امام جمعه قزوین گفت: یک انسان سالم برای انتخابات، شیوه تبلیغ صحیح و سالم را در پیش می‌گیرد و آن کسی که برای تبلیغات بریز و بپاش می‌کند، اگر از بیت‌المال است که خیانت می‌کند و اگر از پول خودش هم باشد، اسراف می‌کند، چنین انسانی به کار مجلس نمی‌آید.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 23 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز (چهارم اسفند ماه) در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: مستکبران همه امکانات‌شان را به کار گرفته‌اند که اسلام را از چشم مردم بیندازند. آن‌هایی که اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را تبلیغ می‌کنند، می‌خواهند کاری کنند که مردم دنیا اسلام حقیقی را نبینند.

وی گفت: جهان متوجه اسلام حقیقی خواهد شد، مردم جهان اسلام حقیقی را خواهند شناخت و فوج فوج فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را بلند خواهند کرد. برخی مسلمان نیستند، اما کم‌کم دارند از دروازه عدالت اسلام وارد اسلام می‌شوند، از دروازه ظلم‌ستیزی اسلام، آن را می‌پسندند و می‌گویند ما هم می‌خواهیم ظلم‌ستیز و مستکبرستیز باشیم، این‌ها نعمت‌های خدا و وعده‌های خداست که در حال تحقق است.

نظر امیرالمؤمنین (ع) درباره قلب نوجوان‌ها و جوان‌ها

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: جان انسان با آلودگی رنجور می‌شود، وقتی رنجور شد، قرآن دیگر برایش اهمیتی ندارد، روایات اهل بیت (ع) دیگر برایش مهم نیست، نماز دیگر برایش اهمیتی ندارد، عدالت و غیرعدالت برایش فرقی ندارد و نماینده شایسته با نماینده دغل، تفاوتی برایش ندارد؛ اما اگر جان انسان پاک باشد به دنبال پاکان می‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از بهترین منابع پاکی، قرآن است، وقتی جان انسان پاک شد به قرآن علاقه‌مند می‌شود، برای اینکه قرآن را فقط پاکان می‌فهمند، پاکان از گفت‌وشنود قرآنی لذت می‌برند، برای اینکه جان‌شان پاک است و تشنه قرآن، دعا، نماز، صداقت، راستی و عدالت هستند.

او اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه فرمودند، قلب نوجوان‌ها و جوان‌ها مثل زمین خالی و با استعداد است، هر چیزی در آن بیندازی، این زمین آن را می‌پذیرد و رشد می‌دهد. این یعنی‌ای آموزش و پرورشی‌ها، این نوجوان‌هایی که در اختیار شما قرار دارند، قلب‌شان خالی، اما مستعد است، اگر در برخی زمین‌ها، یک دانه گیاه یا بذر بیندازی، چند صباح دیگر می‌بینی دانه قد کشید. قلب نوجوان و جوان نیز این‌گونه است.

وی ادامه داد: اگر قبل از ما، رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی آمدند این جوان را هدف گرفتند، کار آن‌ها می‌گیرد، برای اینکه دل این جوان آماده است. اگر ما کوتاهی کنیم دشمن این زمین‌ها را غصب می‌کند، همان‌طور که سرزمین‌های خاکی را اشغال کرده‌اند. سرزمین دل‌ها نیز مانند سرزمین‌های اشغالی بسیار با اهمیت است، اگر ما کوتاهی کنیم دشمن سرزمین دل‌ها را هم غصب می‌کند، وقتی غصب کرد ما خیلی ضرر می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین افزود: این وظیفه امور تربیتی آموزش و پرورش است، البته تربیت فرزندان ما از آموزش و پرورش آغاز نمی‌شود، بلکه وظیفه پدران و مادران است که قبل از مدرسه آن‌ها را تربیت کنند، قبل از ازدواج نیز والدین باید حلال و حرام زندگی را به فرزندان بیاموزند، اگر کسی حرام بخورد در ازدواج و فرزندش هم تأثیر می‌گذارد.

چه کسانی برای مجلس مناسب هستند؟

وی اظهار کرد: در باب انتخابات ما باید کار جهادی انجام دهیم تا به کسانی که شبهاتی در ذهن‌شان وجود دارد و اهمیت انتخابات را نمی‌دانند، این اهمیت را منتقل کنیم، چراکه اگر کسی بی‌تفاوت باشد به نفع دشمن کار کرده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بی‌تفاوت‌ها نسبت به انتخابات، دل صهیونیست‌ها، آمریکای جنایتکار، انگلیسی‌ها و منافقین را شاد می‌کنند. ممکن است کسی از مشکل یا معیشتی ناراحتی دارد، این ناراحتی با بی‌تفاوتی بهتر نخواهد شد. اما اگر به میدان آمدیم و شایسته‌ترین افراد وارد مجلس شدند، وظیفه خود را در باب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: اینکه دنبال شایسته‌ترین افراد هستیم، در واقع دنبال انسان مؤمنی هستیم که در زندگی‌اش دنبال کار‌های خوب و خیر بوده است، ما به دنبال کسی هستیم که التزام عملی به نظام و در رأس آن، ولی فقیه دارد. اگر این مهم به‌درستی تحقق یابد، بعداً باعث پشیمانی انسان نخواهد شد.

عابدینی بیان کرد: کسی که برای مجلس انتخاب می‌شود باید اهل صداقت و درستی باشد، جامعه آدم راستگو و غیر راستگو را تشخیص می‌دهد، جامعه به دنبال کسی است که اهل تقوا و انقلابی باشد. کسی باید برای مجلس انتخاب شود که عدالت‌مدار باشد و عدالت را برای مردم بخواهد نه اینکه جیب‌هایش را برای غارت بیت‌المال دوخته باشد. دور از فساد باشد و با فاسد مبارزه می‌کند نه اینکه خودش غرق در فساد باشد.

وی اضافه کرد: امانت‌داری و داشتن همراهان و یاران اهل ایمان و تقوا، ویژگی کسی است که به کار مجلس می‌آید، یک آدم متقی هم اگر با یک آدم نااهلی همراهی و دوستی دارد، به کار مجلس نمی‌آید.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار