نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پاسداری شغل نیست بلکه یک تفکر است، گفت: دشمن هیچگاه نمی تواند ما را شکست دهد و فقط زمانی می تواند به این هدف برسد که ما را از جبهه اسلام و امام حسین(ع) خارج کند.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 14 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های برجسته نهضت امام حسین (ع) و عاشورا که آن را نسبت به سایر رخدادها ممتاز ساخته است، افزود: عاشورا طلوعی بی غروب و شروعی بی پایان است که قداست و معنویت و ماندگاری از وجوه برجسته این حماسه عظیم به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر اقدامی که رنگ الهی بگیرد هم قداست و ارزش پیدا می‌کند و هم ابدی و ماندگار می شود که شاهد مثال بارز آن نهضت امام حسین (ع) است و در عصر حاضر نیز انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس را می توان نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه با بیان اینکه حسینی بودن الزاماتی دارد و هر چه روحیه حسینی شود جنس آدم ابوالفضلی می شود گفت : یکی از شاخصه حسینی بودن ولایت پذیری و در مسیر ولایت گام برداشتن دانست و شاخصه بعدی حسینی بودن داشتن روحیه جهادی است.

وی افزود: حسینی بودن بدون روحیه جهادی و فرهنگ جهادی امکان پذیر نیست و طبق آیه قرآن، انسان، بدون روحیه جهادی مومن واقعی نیست و فرهنگ عاشورا با راحت طلبی سازگاری ندارد.

دکتر حاجی صادقی تکلیف گرایی را شاخصه بعدی حسینی بودن ذکر کرد و گفت: باید خدا را شکر کنیم که با وجود تبلیغات و هزینه های گسترده دشمنان، مردم بصیر و پای کار انقلاب با حضور بی نظیر خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و بار دیگر ثابت کردند که مثل گذشته پای کار انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که با وجود تمامی تلاش‌های جبهه استکبار، انقلاب اسلامی با اقتدارتر از گذشته به سمت اهداف و آرمانهای والای خود در حرکت است و قلب های ملت ها را فتح و حاکمان ستمگر را متزلزل کرده است و خود دشمنان و جبهه استکبار اعتراف کرده اند که انقلاب اسلامی نابودی آنان را به جلو انداخته است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا تجلی اخلاص است ادامه داد: حسینی بودن و حسینی ماندن لازمه پاسداری از انقلاب اسلامی است و باید مانند شهدای عزیز ثابت کنیم که تا پای جان در راه آرمانهای والای اسلام و انقلاب می مانیم و امروز انقلاب اسلامی نه تنها زنده و در حال پیش روی بلکه زنده کننده و در حال پیش بری سایر ملت ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: علی‌رغم بعضی سختی ها و مشکلات اقتصادی و با وجود سرمایه‌گذاری عظیم جبهه استکبار در ایجاد تزلزل در باورها و اعتقادات مردم، باید ثابت کنیم که هر گاه نیاز باشد پای کار انقلاب هستیم و با ناامید کردن استکبار ثابت کنیم که انقلاب مثل گذشته محکم است.

وی در پایان قوام و توفیقات سپاه را بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، "معنویت" عنوان و تصریح کرد: آینده انقلاب، نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اهداف و آرمانهای بزرگی همچون تحقق تمدن اسلامی و آماده کردن عالم برای نهضت ظهور تنها با معنویت حاصل می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار