رئیس جهاد دانشگاهی کرمانشاه:
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از اجرای طرح شهید نوروز نژاد با عناوین تربیتی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ 21 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مسلم حدیدی پیش از ظهر امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) در آیین افتتاحیه دفتر همکاری آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی که در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل وجود تمامی فرصت‌ها در آموزش و پرورش همواره بر این نهاد تاکید شده است.

وی افزود: طرح مذکور با نام شهید نوروز نژاد نام‌گذاری شده است، در این طرح ۹ بند کاری تعریف شده که تفاهم نامه آن از ۲۷ دی‌ماه منعقد شده و در این راستا ۱۶ جلسه کاری در جهاد دانشگاهی و چند جلسه مشترک با آموزش و پرورش برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: توجه به مسئله تعلیم و تربیت در عناوین طرح مشهود است، راهیان پیشرفت از جمله عناوین است که طی آن دانش آموزان از مواردی مانند ۳۳۰ واحد فناور زیر مجموعه پارک علم و فناوری آگاه شدند.

وی ادامه داد: رویداد کارآفرینی نیشتمان عنوان دوم است که از نام بومی برگرفته و در آن فرهنگ کسب و کار به دانش آموزان آموخته می‌شود، در این راستا سه کارگاه تخصصی نیز برای معلمان برگزار می‌شود که معلمان در نهایت کسب و کار را به مدارس ببرند.

حدیدی در ادامه بیان کرد: برگزاری مناظرات دانش آموزی پس از مناظرات دانشجویی مدنظر قرار گرفت که این امر نیز از مهرماه سال جاری در مدارس محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز شتاب دهی شغلی عنوان بعدی است که دیگر افراد آموزش دیده پس از دریافت آموزش شغلی رها نمی‌شوند و در نهایت جذب خواهند شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تشریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، علمی و تفریحی، تولید محتوا، سفیران جهاد علمی و اندیشکده امید و آینده نیز سایر عناوین است که موجب اصلاح امور لازم می‌شود‌.

لزوم تربیت دانش آموزان به صورت چند جانبه برای زمینه سازی ظهور

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این آیین، اظهار کرد: سند تحول دولت و ابلاغیه مقام معظم رهبری راهبرد ما برای اجرای امور است.

وی افزود: ما باید دانش آموزانی را تربیت کنیم که زمینه ساز ظهور باشند، بنابراین باید آنها را به صورت چند جانبه تربیت کنیم و به همین دلیل انسجام و هماهنگی لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم که یکی از این بسترها برای رشد دانش آموزان جهاد دانشگاهی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص این امر بر ۲ ساحت به صورت ویژه کار می‌کنیم که یکی ساحت علمی و فناوری و دیگری اجتماعی و سیاسی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار