رییس پلیس فتا البرز از کاربران و ادمین ها خواست در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اخلاق مداری را در فضای مجازی اولویت فعالیت خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 13 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ "رسول جلیلیان" اظهار کرد: گروه ها و کانال های مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

جلیلیان گفت: ادمین ها و کاربران عرصه مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

وی افزود: هر مقطع زمانی و شرایط مناسبتی مطالبات خود را دارد که مدیریت این مباحث اهمیت زیادی دارد، نامزدهای انتخاباتی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای در این عرصه حاضر شوند و از هر گونه تخریب نسبت به یکدیگر پرهیز و فقط برنامه های خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضا را ایمن و مطمئن نگه داریم و چالش ایجاد نکنیم و دست مایه منفی برای دیگران ایجاد نکنیم.

وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که امروزه به ویژه در البرز فضای مجازی را تحت الشعاع قرار می دهد فضای سیاسی است و به طور معمول در انتخابات و مناسبت های سیاسی اتفاقاتی رقم می خورد که برخی افراد اخلاق حرفه ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

وی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن های موبایل پایه، یادآورشد: کاربران اپلیکیشن های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن ها انجام می دهند، بارگذاری کنند.

وی گفت که با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می تواند در بسیاری از تخلفات جلوگیری شود.

جلیلیان افزود: کاربران باید در تولید محتوی دقت لازم داشته باشند چرا که پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد به شدت برخورد می‌کند.

رییس پلیس فتا البرز همچنین به ادمین‌های فضای مجازی تاکید کرد که با توجه به اینکه مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و ادمین‌ها نیز قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار