سرپرست پلیس‌راه استان گفت : با بررسی صورت گرفته در خصوص نقش عامل تصادفات در زمستان، سرعت زمینه‌ساز و ایجادکننده‌ اصلی شناخته شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 11 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس عبدالحسین زارع گفت : با توجه به تفاوتی که در این فصل به وجود می‌آید و پدیده‌های مختلفی مانند لغزندگی، مه گرفتگی، یخ‌زدگی، آب‌گرفتگی، کولاک، کندی حرکت، انسداد و... رخ می‌دهد، سلامت و ایمنی در سفر‌ها به‌اندازه رسیدن به مقصد دارای اهمیت هست.

وی افزود: سرعت عاملی مؤثر و حادثه‌آفرین است و باید به این نکته توجه کرد که رانندگی با سرعت غیر مطمئنه و غیرمجاز با سرعت مطمئنه و مجاز نقطه تمایز بین مرگ و زندگی هست که وارد آمدن صدمات بسیار شدید به بدن انسان و تبعات منفی دیگر نتیجه آن خواهد بود.

سرپرست پلیس‌راه استان کرمانشاه تصریح کرد: کاهش سرعت و رانندگی به‌دوراز شتاب‌زدگی باعث ایمنی جاده‌ها برای همه کاربران در چرخه ترافیک می‌گردد و هرچه سرعت بالاتر باشد احتمال وقوع سوانح رانندگی نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: هرچه سرعت کمتر باشد زمان بیشتری برای جلوگیری از حادثه وجود خواهد داشت و اگر برخوردی نیز صورت گیرد صدمات کمتری به راننده و سرنشینان وارد می‌گردد؛ بنابراین سرعت کمتر مساوی است با آسیب کمتر.

زارع خاطرنشان کرد: سرعت کمتر خطر وقوع سوانح رانندگی و صدمات ناشی از آن را برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند رانندگان موتورسیکلت، عابران پیاده و رانندگان دوچرخه کاهش می‌دهد و از بخش بزرگی از مصدومیت‌های مرگبار جلوگیری می‌کند.

وی گفت: رانندگی با سرعت مطمئنه موجب می‌شود، راننده خطر پیش رو را زودتر ببیند و با کنترل بهتر وسیله نقلیه از وقوع سانحه جلوگیری کند و در طول مدت سفر با آرامش و تمرکز بالا و به‌دوراز هیجان ادامه مسیر دهد .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار