مسوول جهاد سازندگی استان زنجان به تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در مناطق مختلف استان پرداخت و گفت: در ۹ ماه گذشته تعداد ۹۰۰ گروه جهادی با مشارکت ۱۳۳ هزار نفر روز به صورت محله محور و جغرافیا محور در قالب رزمایش‌های جهادی فاطمی ۳ خدمات ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 06 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، اقبال جهانبخشی، مسوول جهاد سازندگی استان زنجان ظهر امروز در نشست با جهادگران استان ضمن عرض تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به اردو‌های جهادی و بسیج سازندگی داشته‌اند.

مسوول جهاد سازندگی استان زنجان به تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در مناطق مختلف استان پرداخت و تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته تعداد ۹۰۰ گروه جهادی با مشارکت ۱۳۳ هزار نفر روز به صورت محله محور و جغرافیا محور در قالب رزمایش‌های جهادی فاطمی ۳ خدمات ارائه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: جهادگران در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی خدمات‌رسانی کرده‌اند که عرصه‌های آبرسانی (آب شرب و کشاورزی)، مسکن محرومین، مدارس، کمک مومنانه، فرهنگی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، میز خدمت، علمی، حوادث غیر مترقبه و. از جمله آنهاست.

جهانبخشی با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع جهادگران استان گفت: امیدواریم این دوره از مجمع استان با هدایت و پشتیبانی بسیج سازندگی استان بتواند در حوزه اندیشه‌ورزی و تصمیم‌سازی در راستای تسهیل در فعالیت قرارگاه‌ها و گروه‌های جهادی طی ۳ سال آینده حرکت‌های مطلوب و اثربخشی را انجام دهد.

مسوول جهاد سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز فراخوان آثار چهارمین جشنواره جهادگران استان که از ۹ دی‌ماه همزمان با دهه بصیرت و مقاومت آغاز شده است، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۲ بهمن ماه است، ادامه داد: پس از داوری آثار و انتخاب آثار برتر در آخر بهمن ماه مراسم اختتامیه این جشنواره در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی نوروز ۱۴۰۳ نیز از ۱۵ اسفندماه همزمان با هفته درختکاری آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه طبق روال سال‌های گذشته به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از عرصه‌های فعالیت اردو‌های جهادی نوروز غرس نهال، کمک مومنانه و انجام فعالیت‌های فرهنگی و معنویت افزایی، برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد و حسینیه‌ها و منزل خانواده‌های معظم شهدا با دعوت از قاریان مطرح استان و کشور است.

جهانبخشی با اشاره به تقارن فعالیت‌های جهادگران با ماه مبارک رمضان افزود: علاوه بر خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف، باعث تسریع در ایجاد گفتمان جهادی در سطح عموم مردم بویژه جوانان می‌شود.

مسوول جهاد سازندگی استان زنجان با اشاره به هفته درختکاری که از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه نام‌گذاری شده است، افزود: با تامین نهال توسط اداره منابع طبیعی در هر شهرستان، گروه‌های جهادی از طریق بسیج سازندگی و شورای جهادی نواحی در این مهم مشارکت خوبی می‌توانند داشته باشند.

وی در ادامه به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: وظیفه و رسالت همه ما در انتخابات طبق رهنمود و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین و ایجاد شور و اشتیاق برای عموم مردم در راستای حضور حداکثری در انتخابات است.

جهان‌بخشی بیان داشت: حضور دشمن‌شکن مردم بصیر و فهیم در پای صندوق‌های رای باعث ایجاد یاس و ناامیدی استکبار ونیز باعث ایجاد روحیه مضاعف در بین آزادگان و امت اسلامی می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار