مدیرکل نوسازی، تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه آموزشی در شهرستان بویراحمد کمتر از ۵ متر مربع است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 04 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۳ هزار مدرسه شامل ۹ هزار کلاس درس دارد، گفت: ۱۴ هزار معلم تعلیم ۱۸۰ هزار دانش آموزان را در این استان برعهده دارند.
حسینی نیک سرانه آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد را ۵ متر مربع دانست و افزود: سرانه آموزشی در کشور ۵ و ۲ دهم و ایده آل آن ۸ و ۳ دهم متر مربع است.
وی با بیان اینکه سرانه آموزشی در بویراحمد کمتر از ۵ متر مربع است، گفت: حدود نیمی از جمعیت دانش آموزی استان در شهرستان بویراحمد است.
مدیرکل نوسازی مدارس با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: حدود ۹۰ درصد مدارس غیرانتفایی استان بعد از انقلاب شکل گرفت.
حسینی نیک با اشاره به اینکه ۳۶ طرح با ۷۷ کلاس درس با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود، عنوان کرد: از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۰ فضای فرهنگی، آموزشی و ورزشی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و تاکید بر جمع آوری مدارس کانکسی و ناایمن در استان عنوان کرد: ۷۷ مدرسه کانکسی و ناایمن با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در استان شناسایی و برای این مناطق فضای آموزشی مناسب ساخته شد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه از محل محرومیت زدایی عملیات ساخت ۳۳ طرح آموزشی در استان آغاز و تا کنون ۲۹ طرح تکمیل شد، گفت: تا کنون بالغ بر ۱۶۰ هزار متر ایزوگام، ۱۵۰ هزار متر آسفالت محوطه مدارس انجام گرفت و ۱۸۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد و ۳۲۰ چشمه نیز تعمیر شد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه عملیات ساخت ۸ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ۴ استخر در دستور کار قرار گرفت، گفت: تا کنون سه سالن تکمیل و بر اساس طرح شهید سلیمانی ۳۳ زمین چمن مصنوعی طی دو سال اخیر نیز ساخته شد.
حسینی نیک با اشاره ۱۰۷ مدرسه در شهرستان دنا در کانون زمین لرزه سی سخت، قرار گرفت، که ۴۵ مدرسه دچار خسارت شد، گفت: از ۴۵ مدرسه خسارت دیده ۸ فضای آموزشی تخریبی اعلام شد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه ۴ فضای آموزشی در سی سخت مقاوم سازی شد، اضافه کرد: ۳۳ مدرسه دیگر با کمک استان‌های معین فارس، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد تعمیر شد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین در ۲۵ آبان امسال در استان، گفت: از بعد از این جشنواره تا کنون عملیات ساخت ۱۲ مدرسه در استان شروع شد و ساخت ۳۰ مدرسه دیگر نیز در دستور کار است. / صدا وسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار