فرماندار قصرشیرین با اشاره به فعالیت ۲ مرز رسمی و همچنین تردد زوار اربعین از مرز خسروی، خواستار ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی متناسب با شرایط این شهرستان شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 30 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد نجفی» در آیین معارفه رییس جدید شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین با تبریک دهه مبارک فجر و اعیاد رجبیه، افزود: قصرشیرین تنها شهرستان کشور است که دارای ۲ مرز بوده که با ۲ بخش عربی و کُردی کشور عراق هم مرز است و روزانه حجم بسیاری از مبادلات تجاری و ترانزیت سوختی در این مرزها انجام می شود که حضور فعالان اقتصادی در مرزها و بحث مهم اربعین و تردد زوار نیاز به تجهیزات درمانی را در این شهرستان ۲ چندان می کند.

وی اظهار کرد: با وجود مرزی بودن منطقه و مسافت ۱۷۵ کیلومتری با مرکز استان، بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین هم اکنون نیاز به پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی دارد و نیازمند نگاه و توجه خاص دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز بخش درمانی است.

نجفی اتاق ایزوله را از دیگر نیازهای این بیمارستان دانست و گفت: نبود اتاق ایزوله موجب شده تا بیماران به بیمارستان‌های سایر شهرهای استان کرمانشاه اعزام شوند.

فرماندار قصرشیرین همچنین با اشاره به بخش مرزی سومار و وجود نیروهای نظامی در این بخش مرزی و مسافت ۹۰ کیلومتری بخش با قصرشیرین و وجود عشایر منطقه، حضور پزشک در مرکز درمانی سومار را یک نیاز مبرم دانست و خواستار تامین پزشک برای این مرکز شد.

نجفی از زحمات مجموعه بهداشت و درمان در ایام کرونا و همچنین اربعین برای خدمات رسانی به زائران در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: با توجه به تردد یک میلیون نفری زائران در اربعین امسال، برای اربعین سال آینده به طور قطع شاهد حجم ۲ برابری زائران خواهیم بود که در این راستا باید امکانات بهداشتی منطقه نیز تقویت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با قدردانی از مجموعه بهداشت و درمان قصرشیرین در اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون، گفت: این شهرستان جایگاه اول کشوری را با اجرای موفقیت آمیز و ۱۰۰ درصدی این طرح به دست آورده که در این رابطه زحمات تمام کسانی که در این زمینه همکاری داشته اند قابل ارج است.

«ابراهیم شکیبا» افزود: چنانچه بهداشت و درمان قصرشیرین آماده باشند برای ایجاد اتاق ایزوله مشکلی نداریم و آن را تامین اعتبار خواهیم کرد چون با توجه به وجود مرز و بحث اربعین پیش رو وجود اتاق ایزوله یک ضرورت است.

وی همچنین در زمینه تامین پزشک برای ساختمان بهداشتی بخش سومار نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: اگر یک محلی برای اسکان پزشک باشد مشکلی برای استقرار پزشک نداریم.

«مسعود قلعه‌سفیدی» رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در زمینه تامین نیروی جدید برای اورژانس قصرشیرین همکاری لازم را خواهیم داشت و برای تامین دارو در بخش مرزی سومار نیز مشکلی نداریم.

در پایان با قدردانی از زحمات « منوچهر عسگری » سرپرست سابق بهداشت و درمان قصرشیرین، دکتر «مصطفی اکبریان» به عنوان رییس جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان منصوب شد.

شهرستان قصرشیرین علاوه بر ۲ درمانگاه شماره یک و ۲ شهری، دارای یک مرکز فوریت های پزشکی و یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است و دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است که علاوه بر این قصرشیرین ۲ مرکز بهداشتی و درمانی در شهر و یک پایگاه در مرز خسروی و یک پایگاه را در بخش سومار دارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار