مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۱۶ اثر تاریخی و غیر تاریخی از استان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوبت بررسی برای ثبت ملی هستند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 29 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت : فرزاد شریفی اظهار داشت: این آثار شامل پنج فقره اثر تاریخی، پنج اثر ناملموس، سه اثر منقول و سه تعیین عرصه و حریم فضا‌های تاریخی است.

وی اظهار کرد :  آثار تاریخی شامل بنا‌های به جاری مانده از ادوار گذشته، اثر‌های ناملموس، چون آداب و رسوم، البسه، خوراکی و بازی‌های بومی محلی و آثار نامنقول نیز شامل اشیای تاریخی است.

شریفی افزود : مدارک و اسناد آثار ارسالی از استان ایلام به وزارتخانه ارسال شده است و در جلسات دفاعیه، کارشناسان استان ادله خود را برای ثبت ملی این آثار به مسئولان وزارتخانه ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت : طی روز‌های اخیر سه اثر طبیعی شامل تنگ آبی زینگان و درختان کُنار و مُورد پس از دفاعیه‌های کارشناسان استان از سوی وزارتخانه ثبت ملی شده‌اند.

وی ادامه داد : این منطقه با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قوی متعددی برای ثبت آثار ملی بیشتری دارد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار