رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: متوسط رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد در سال ۱۴۰۲ و رشد اقتصادی استان ایلام ۳.۶ درصد است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ 29 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛دوست محمدی بیان داشت :  براساس ریاضیات مدیریت نظام اداری کاهش سطح رضایت‌مندی‌ها نسبت به تحقق خدمات و وظایف استان بیش از آنکه بیانگر کم‌کاری و اهمال در شرح وظایف باشد نشان دهنده افزایش میزان خواسته‌ها و مطالبات جامعه از مسئولان است.

وی افزود : سطح رضایتمندی مردم از شرایط اقتصادی مطلوب نیست که برای تحلیل باید شاخص‌هایی چون کیفیت رشد اقتصادی، نرخ تورم، اشتغال پایدار و قدرت خرید مردم به عنوان متغییر جریان در نظر گرفته شود.

دوستمحمدی ادامه داد: شاخص‌های رشد اقتصادی و تولید استان در حوزه کشاورزی منفی بوده در حالی که این حوزه مهم و تاثیرگذار پتانسیل زایش و توسعه‌ را دارد اما دچار بی ثباتی در عملکرد به دلیل مهاجرت منفی در حوزه مشاغل شده است.

وی گفت : پنج حوزه مرز مهران، نفت، صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری قابلیت توسعه و رشد استان را دارد و این توسعه باید حساب شده و همراه با آینده نگری دراز مدت باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد : 35 درصد مراودات ایران با عراق از طریق مرز مهران صورت می‌گیرد اما سهم ارزش و محصول نهایی افزوده استان از این فعالیت های تجاری کم است.

دوست محمدی از اخذ مجوز برای ایجاد مجتمع های اداری برای پنج شهرستان تازه تاسیس استان خبر داد و همچنین از پایلوت شدن استان برای اجرای طرح استخدامی شهید زین الدین ۲ بر اساس نیازسنجی های ادارات استان خبر داد.

وی افزود : براساس تعاملات صورت گرفته و با پیگیری‌های استاندار ایلام، مجوز احداث مجتمع‌های اداری در پنج شهرستان چوار، هلیلان، سیروان، بدره و ملکشاهی اخذ شد.

وی اظهار کرد : متناسب با تشکیلات ساختاری مجتمع‌ها، در این شهرستان‌ها چارت اداری تدوین و نیروی انسانی ادارات تامین خواهد شد.

دوست محمدی یادآور شد:  بر اساس برآوردهای صورت گرفته، هم‌اکنون ۷۵۶ نیروی خدماتی و ۹۸۰ نیروی کارشناسی در سطح استان مورد نیاز است.

وی مطرح کرد : در سال آتی یک آزمون تعیین صلاحیت مطابق با مدرک تحصیلی، سابقه شغلی و تخصص این نیروها برگزار و مطابق قانون در خصوص نحوه به‌کارگیری این نیروها تصمیم‌گیری خواهد شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار