معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: به منظور ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار، فرایند ساماندهی دستفروشی‌ها با مشارکت شهرداری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 28 January 2024

ساماندهی دستفروشان کرج به همکاری شهرداری ها نیازمند است

به گزارش «تابناک البرز» یحیی رمضانی در جلسه هماهنگی ساماندهی دستفروشی های کلانشهر کرج گفت: آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه راهبردهای اجرایی را تبیین کرده است.

فرماندار کرج همچنین در ادامه تاکید کرد: قوانینی که برای ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار وضع شده است باید متناسب با مختصات شهرها و قابلیت ها و ظرفیت های موجود بومی سازی و بعد وارد فرایند اجرایی شود.

وی بیان کرد: کاربری فضا متناسب با نیازها و قابلیت دسترسی شهروندان به مراکز روزبازار و پیش بینی سایر الزامات برای بهبود فضای کسب و کار از موضوعات مهمی است که باید در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد.

رمضانی تحقق طرح ساماندهی دستفروشان در کلانشهر کرج را مستلزم همکاری تمامی دستگاه ها و شهرداری بیان کرد و گفت: باید محدودیت ها و پتانسیل های کلانشهر کرج را نیز در نظر گرفت و با کمک و همکاری دستگاه های متولی امر برای تحقق این طرح مهم تلاش کرد.

فرماندار کرج در ادامه با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار خاطرنشان کرد: به منظور فراهم آوردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز فروشندگان کم سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل، شهرداری ها موظفند با استفاده از زمین های متعلق به خود یا وزارت راه و شهرسازی، مکان های مناسبی را در شهرها آماده بهره برداری نمایند و بر مبنای قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به اشخاص فوق الذکر اجاره دهند.

وی افزود: به منظور اجرایی شدن ماده (۱۶) این قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف است با درخواست شهرداری ها زمین های در اختیار خود را با عقد قرارداد و برابر قوانین و مقررات مربوط در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

فرماندار کرج تاکید کرد:  سامانه اطلاعات مربوط به متقاضیان و استفاده کنندگان از امکانات بازارهای مصرف، باید توسط شهرداری ها راه اندازی شده و اطلاعات آن در اختیار دستگاه های ذیربط و عموم مردم قرار گیرد.

وی افزود: مکان های پیش بینی شده صرفاً برای عرضه کالا و محصولات تولید داخل بوده و استفاده از مکان های مذکور برای هرگونه فعالیت و بهره برداری دیگر ممنوع است.

گفتنی است، طرح ساماندهی دستفروشان برای نخستین بار توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرج در دستور کار اجرایی شدن قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار