امام جمعه اردبیل گفت: جنگ غزه پرده از خیلی از واقعیات برداشت و یکی از آن‌ها شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا و اسرائیل بود، عجیب است که۱۹ کشور هم پیمان شدند که یمنی‌ها را مهار کنند اما عاجز مانده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 26 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: پیشاپیش فرا رسیدن دهه مبارک فجر را گرامی می‌داریم و به شهدای با عظمت انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم انقلاب اسلامی انقلاب آرمانی است و در حساس‌ترین زمان و حساس‌ترین مکان اتفاق افتاد و منشا تحولات عظیم در داخل و خارج از کشور شد این انقلاب اقتضای طبیعی افول ایران در چند صده اخیر بود و این موضوع باید در دهه فجر برای نسل جدید بازخوانی شود و نسل انقلابی باید برای نسل جدید تبیین کند که چرا انقلاب کرد.

وی ادامه داد: این انقلاب آرمانی است و لذا هزینه بسیار آرمانی پرداخت کرده است جداً جای تامل و تحقیق است که چرا استکبار جهانی و جامعه به اصطلاح جهانی در طول ۴۵ سال عمر انقلاب از هیچ ضربه و خیانت و هجمه به ایران انقلابی مضایقه نکرد؟ و به قول یکی از آمریکایی‌ها انقلاب ایران فقط طاعون را تجربه نکرده است.

آیت الله عاملی افزود: ملت بزرگ ایران چه جرمی مرتکب شده بود که مستحق شدیدترین هجمه نظامی به مدت ۸ سال و مستحق بی‌نظیرترین حصار اقتصادی و حصار تکنولوژی شد؟ آیا جرمی جز اینکه اراده کرده بود خود برای خودش تصمیم بگیرد و حاکمیت ملی و استقلال سیاسی در ایران عزیز احیاء گردد داشت؟ هجمه، فشار و حصار بر ایران کاملاً ظالمانه بود و ملت بزرگ ما از همین نقطه کاملاً فهمید که باید با تمام توان و با تمام ایثار و فداکاری در صحنه حاضر شود و این فرصت تاریخی را برای احیاء شکوه و عظمت ایران عزیز از دست ندهد، آمریکا به عنوان یک ابر قدرت ۴۵ سال است با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران دست و پنجه نرم می‌کند، ولی تا حال ملت ما را نشناخته است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ بعد از انتخابات پرشکوه ایران خانم کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت «ما شناخت زیادی از اسلام، ایران و نقش رهبر دینی آن نداریم و تنها چیزی که بدون تردید درباره مردم ایران می‌دانیم این است که درباره آن‌ها چیزی نمی‌دانیم!»

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: از سفیر آمریکا در سال‌های مشرف به انقلاب اسلامی سوال کردند که چرا نتوانستی انقلاب ایران را پیش بینی کنی تا از آن جلوگیری کنیم؟ گفت «ملت ایران با کلیشه‌های رسمی قابل شناسایی نیست!» نتیجه این نشناختن شکست پی در پی آمریکا و ناکام ماندن توطئه‌های گران قیمت آن‌ها در برابر ایران است به حدی که بوش پسر در پارلمان ژاپن مشت خود را محکم به میز کوبید و گفت ما دست ایران گرفتار شده‌ایم و من می‌گویم این هنوز قله کوه یخی است که آشکار شده و گرفتاری‌های بزرگ آمریکا به دست ملت بزرگ ایران به تدریج سر بر خواهد آورد.

وی افزود: آخرین تقلا و امید آن‌ها تمرکز روی انتخابات آینده است با ۲۰۰ کانال شب و روز ملت ما را دعوت می‌کنند که صحنه را ترک و میدان را به آن‌ها واگذار کند یعنی به آن‌هایی که ۱۳ هزار کودک را در غزه تکه تکه کردند و هنوز هم از خون آشامی سیر نشده‌اند؛ ملت ما هیچ وقت در طول تاریخ گردن خود را برای دشمن جلو نیاورده تا دشمن را از زدن گردن خود متمکن کند.

مجسمه آزادی در آمریکا به یک اضحوکه تبدیل شده است

آیت الله عاملی گفت: وزیر خارجه چین اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل به هیچ کشوری اجازه حمله به یمن را نداده است مسؤول صلح و امنیت جهان سازمان ملل و شورای امنیت است کشور‌هایی که این مجموعه بین المللی را به حساب نمی‌آورند و در هر کجا دلش می‌خواهد حمله می‌کند اولاً اشرار و اوباش و اراذل بین‌المللی هستند ثانیاً مسئولیت خون بی‌گناهان بر عهده آنهاست و باید پای محاکمه کشیده شوند ثالثاً حق مدیریت بر دنیا را ندارند رابعاً حق صحبت از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی را ندارند مجسمه آزادی در آمریکا با حمایت تمام عیار آمریکا از جنایات اسرائیل واقعاً به یک اضحوکه تبدیل شده است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: نفاق در کشور‌های اروپایی و آمریکا در موضوع غزه فوران می‌کند در ظاهر برای ساکت کردن ملت‌های خود از توقف آتش بس و مساعدات انسانی صحبت می‌کنند و داد می‌زنند که اسرائیل باید قوانین بین المللی را رعایت کند، اما در پشت پرده به این رژیم غاصب می‌گویند هر چقدر می‌توانی از مسلمان‌ها بکش و از اینکه این همه کشتی؛ دست مریزاد! آمریکا این روز‌ها طوفانی از تبلیغات به راه انداخته که باید آتش بس اجراء گردد، اما دیروز رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنگین‌ترین معامله سلاح با آمریکا را بستیم و آمریکا هواپیما‌های پیشرفته زیادی از انواع "اف"‌ها و از جمله اف۳۵ در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تمام این سخنان و هجمات به اسرائیل نفاق و برای فریب افکار عمومی است وقتی آمریکا در شورای امنیت حق وتو خود را به نفع رژیم صهیونیستی به کار می‌گیرد و مانع از آتش بس می‌شود از آن کاملاً معلوم می‌شود که آن‌ها تمام حیثیت خود را به پای اسرائیل ریخته‌اند و امکان ندارد آن‌ها در باطن ضد اسرائیل باشند.

وی گفت: اخیراً یک مسئول بلند پایه رژیم صهیونیستی در برابر مخالفت‌های ظاهری آمریکا با اسرائیل گفت ما سال‌ها با آمریکا همکاری کرده‌ایم و خوب می‌دانیم که آمریکا را چگونه مدیریت کنیم! خطیب مشهور جهان اسلام مرحوم کِشک ۶۰ سال پیش گفت آمریکا ایالتی از ایالات اسرائیل است!

آیت الله عاملی افزود: این هفته اسرائیل مثل هفته‌های قبل در شبانه روز ۱۵۰ نفر را به شهادت رساند و علاوه بر آن به دو جنایت بزرگ نیز مرتکب شد نخست حمله به مرکز اعانه دولت کویت بود که گرسنگان در برابر آن صف کشیده بودند و همه شهید شدند و دوم حمله به مرکز اُنروا بود و این واقعاً نشان از نهایت خبث سریره اسرائیل است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: مرکز اُنروا در خان یونس که تابع سازمان ملل است ۳۰ هزار آواره را در خود جای داده بود این مرکز، مرکز آموزش است و در کل دنیا به خاطر انتساب به سازمان ملل، امنیت و مصونیت دارد. رژیم صهیونیستی بار‌ها به واحد‌های این مرکز حمله کرده، ولی حمله اخیر فاجعه بسیار بزرگ بود به محض وقوع این فاجعه که ۵۰ نفر از کودکان، زن‌ها و پیرمرد‌ها شهید شدند آمریکا و انگلیس دو آتشه محکومیت اسرائیل را شروع کردند در حالی که مقصر اصلی و حامی اصلی این رژیم جنایتکار این دو کشور هستند و کینه و عداوت انگلیس در این جنگ نسبت به فلسطینی‌ها و مسلمان‌ها غیر قابل توصیف است.

وی عنوان: بهترین مثل برای بیان نفاق آن‌ها و تحمیق اهل دنیا این است که در یک روستا به طور مفصل دزدی می‌شد، ولی اهالی نمی‌توانستند دزد را پیدا کنند در روستا هر روز دعوا بود و دزدی نیز ادامه داشت علت آن این بود که دزد‌ها در روز به صورت تصنعی دعوا می‌کردند و سپس شب با هم دزدی می‌کردند.

هیمنه پوشالی نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی شکسته شده است

امام جمعه اردبیل گفت: از عجائب اتفاقاتی که این هفته رخ داد متوسل شدن دولت آمریکا به دولت چین جهت وساطت با ایران است که ایران انصارالله یمن را راضی کند که با کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ کار نداشته باشد؛ آمریکا بعد از حمله نظامی به یمن فوراً فهمید که حریف انصارالله نمی‌شود جنگ غزه پرده از خیلی از واقعیات برداشت یکی از آن‌ها شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا و اسرائیل بود عجیب است که۱۹ کشور هم پیمان شدند که یمنی‌ها را مهار کنند، اما عاجز مانده و به چین متوسل شده‌اند در حالی که یمن سال‌هاست که در محاصره شدید آمریکاست و یک کشور بسیار فقیر است، اما در شجاعت شیر است و شیر را نمی‌توان به زنجیر کشید!
به قول آذری‌ها:
شیر گرک پنجه ویرا شیرلن
ساخلاماغ اولماز اونی زنجیرلن

خون ۲۷ هزار مظلوم، ریشه صهیونیست‌ها را در دنیا خواهد سوزاند

وی افزود: ما یقین داریم خون ۲۷ هزار مظلوم کار خود را خواهد کرد و ریشه صهیونیست‌ها را در دنیا خواهد سوزاند ما یقین داریم که وعده‌های قرآن و وعده‌های خداوند دروغ نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با نقد یاوه‌گویی‌های اخیر سفیر رژیم غاصب صهیونیستی در آذربایجان گفت: سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان در پیامی به مناسبت ۲۰ ژانویه اعلام کرده که ما در جنگ غزه از کرامت انسانی دفاع می‌کنیم این جمله خنده‌دارترین و اهانت آمیزترین جمله در خصوص جنگ غزه است آیا کشتن ۲۶ هزار انسان بی‌گناه زن و کودک کرامت انسانی است؟ آیا گرفتن جان ۲۳هزار کودک کرامت انسانی است؟ آیا قتل عام ۱۰ هزار زن بی‌گناه کرامت انسانی است؟ آیا بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز و پناهگاه‌های سازمان ملل از جمله مراکز انروا، آمبولانس ها، کادر‌های کمک رسانی کرامت انسانی است؟ آیا ممانعت از ورود دارو، غذا و سوخت به غزه کرامت انسانی است؟ آیا نسل کشی کرامت انسانی است؟

اشغال‌گر بزرگ دنیا رژیم صهیونیستی است

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در خاتمه گفت: آیا در آذربایجان کسی نیست که به این احمق نادان جواب بدهد؟ این سفیر جاهل و نادان یک اشتباه بزرگ مرتکب شده و توجه نکرده که حادثه ۲۰ ژانویه باکو برای اخراج اشغالگران روس بود یعنی ۲۰ ژانویه ضد اشغالگری است در نتیجه ضد اسرائیل است. اشغال‌گر بزرگ دنیا رژیم صهیونیستی است و اگر سفیر اسرائیل در آذربایجان واقعاً به ۲۰ ژانویه معتقد است و اگر واقعاً اشک واقعی برای شهدای ۲۰ ژانویه می‌ریزد باید اول دولت خودش را محکوم کند رژیم صهیونیستی باید توجه کند که هر روز که می‌گذرد این سفیر بیشتر و بیشتر برای اسرائیل افتضاح درست می‌کند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار