رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 50 مسجد سطح استان قزوین برگزار می‌شود و در مجموع حدود 8 هزار نفر در استان برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 24 January 2024

به گزارش تتابناک قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۳۲۰۰ نفر از شهروندان قزوینی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: این آمار سال گذشته ۱۲۰۰ نفر بود، اما امسال خوشبختانه با توجه به استقبال بالای مردم مذهبی و دیندار شهر قزوین به بیش از دو برابر افزایش یافت.

اختصاص ۱۱ مسجد در شهر قزوین برای مراسم اعتکاف

وی با اشاره به افزایش مساجد میزبان معتکفین افزود: با هماهنگی صورت گرفته فریضه معنوی اعتکاف در ۱۱ مسجد سطح شهر قزوین برگزار خواهد شد در حالیکه سال گذشته ۵ مسجد میزبان معتکفین بود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین تصریح کرد: امسال مساجد برگزارکننده مراسم معنوی اعتکاف اختصاصی شده است یعنی برخی مساجد ویژه آقایان، برخی مساجد ویژه بانوان، برخی مساجد ویژه دانش‌آموزان پسر، برخی مساجد ویژه دانش‌آموزان دختر و دو مسجد هم ویژه مادران و فرزندان تعیین شده‌اند.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: در مساجد اعلام شده ویژه مادران و فرزندان تمهیداتی اندیشیده شده تا مادران بتوانند از مراسم معنوی اعتکاف بهره‎مند شوند برای این منظور بخشی از مسجد به کودکستانی برای فرزندان اختصاص یافته و مباحث آموزشی و تربیتی توسط مربیان توانمند به کودکان ارائه می‌شود.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۵۰ مسجد سطح استان قزوین

وی اضافه کرد: مراسم معنوی اعتکاف در ۵۰ مسجد سطح استان قزوین برگزار می‌شود و در مجموع حدود ۸ هزار نفر در استان قزوین برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین با اشاره به اسامی مساجد میزبان معتکفین عنوان کرد: امسال مسجدالنبی (ص) و مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک مهدیه ویژه آقایان، مساجد امام خمینی (ره)، موسی بن جعفر (ع) و امام حسن عسگری (ع) جانبازان ویژه بانوان، مسجد جامع عتیق و الهادی (ع) ویژه دانش‌آموزان پسر، مسجد محمد رسول الله (ص) و مسلم بن عقیل (ع) ویژه مادران و فرزندان و مسجد جوادائمه (ع) و مسجد الغدیر ویژه دانش‌آموزان دختر اعلام شده است.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: پذیرش معتکفین در مساجد تعیین شده از ساعت ۱۰ امشب آغاز می‌شود و باید تا پیش از اذان صبح در مسجد حضور داشته باشند؛ ضمن اینکه سحری روز اول اعتکاف بر عهده خود معتکفین است.

۷۰ درصد معتکفین استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند

وی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۷۰ درصد معتکفین استان قزوین را بانوان و ۳۰ درصد آقایان تشکیل می‌دهند به عبارتی استقبال خانم‎ها همه ساله بیش از آقایان است.

این مسوول در پایان با اشاره به کاهش هزینه ثبت‌نام برای معتکفین گفت: در ابتدا میزان هزینه درنظرگرفته شده برای این مراسم ۵۰۰ هزار تومان بود که در ادامه با همکاری مسئولین به ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت و در نهایت با همت خیرین به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار