در جلسه هیأت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس، طرح مطالعه در سفرهای شهری در فارس تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 20 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان عصر شنبه در این جلسه گفت: تمهیدات لازم در خصوص اجرایی شدن طرح مطالعه در سفر با همکاری سازمان اتوبوسرانی فراهم شده است.

داریوش نویدگویی افزود: در مرحله نخست این طرح، مسافران درون شهری که با اتوبوس تردد می کنند، می توانند کتاب های موجود در قفسه های تعبیه شده در ایستگاه ها و اتوبوس های این مسیر مطالعه کنند و کتاب ها را در قفسه های ایستگاه و یا اتوبوس های بعدی برای دیگران بازمی گردانند.

وی بیان کرد: تاکنون 12 ایستگاه از جمله ایستگاه های اتوبوس طولانی مانند ایستگاه میدان شهرداری تا میدان صنایع، برای اجرای این طرح در شهر شیراز مشخص شده است.

نویدگویی اظهارداشت: قفسه های ویژه این طرح توسط یک خیّر نیک اندیش و دوستدار فرهنگ کتابخوانی در استان و منابع مطالعاتی آن با پشتیبانی مادی و معنوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و انتشارات نوید شیراز تامین شده است.

وی ادامه داد: در صورت موفقیت، فاز دوم این طرح به صورت کامل تر در قطار شهری شیراز اجرا خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز گفت: روند رو به رشد نیل به اهداف والا و متعالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در به ثمر رساندن نهضت مطالعه مفید، با همگرایی و همراهی عملی و غیرشعاری نهادهای فرهنگی امکان پذیر است.

سید محمد امین جعفری حسینی افزود: نباید همه فعالیت ها در حوزه کتاب را بر عهده یک نهاد گذاشت و به تماشای نتیجه نشست.

وی بیان کرد: نیک اندیشان بزرگ کتابخانه ساز، فرهنگ سازان جامعه هستند که کار آنها اجر و منزلت معنوی دارد.

جعفری حسینی اظهارداشت: خیرین و نیک اندیشان حوزه کتابخانه های عمومی استان با کتابخانه سازی و کتابخانه یاری، همراهان اصیل کتابخوانان و دوستداران کتاب و روشنایی و آگاهی بخش نسل های آینده ایران اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: فرهنگ اهدای کتاب و حتی تجهیزات موردنیاز کتابخانه های عمومی از سوی خیرین و نیک اندیشان آگاه، در بخش های مختلف کتابخانه ای به ویژه بخش کودک می تواند بهترین کلید برای دستیابی به جامعه ای توسعه محور و آگاهی باور باشد.

همچنین در این جلسه مقرّر شد ساخت کتابخانه عمومی شهر سروستان در زمین اهدایی آقای عدالت، خیّر سروستانی با جذب اعتبار از سوی خیّرین کتابخانه ساز این شهرستان، توسط رئیس اداره کتابخانه های عمومی سروستان پی گیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار