معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به آغاز پویش تغذیه سالم با محوریت اصلاح الگوی مصرف نمک و لبنیات، گفت: اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان استان حدود ۷۲ درصد است و ۴۸ درصد جمعیت استان دارای فعالیت فیزیکی ناکافی هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 21 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، محمد جعفرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت با عنوان اطلاع رسانی تغذیه سالم از یکم الی پانزدهم بهمن ماه در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروزه بیماری‌هایی مانند دیابت، پرفشاری خون، اختلالات چربی خون، سکته‌ها و سرطان‌ها اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در جامعه بوده و اصلاح شیوه زندگی بویژه رژیم غذایی مناسب راهکار اساسی برای مقابله با این بیماری‌ها است.

وی افزود: مصرف ناکافی میوه و سبزی، مصرف ناکافی لبنیات، مصرف بیش از حد نمک و عادات غلط در استفاده از نمک مانند استفاده از نمک‌دان سر سفره و پاشیدن نمک قبل از چشیدن غذا، مصرف زیاد روغن، مصرف بیش از حد قند و شکر، شیرینی و شکلات، نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین، مصرف بیش از حد فست فودها، فاصله گرفتن از غذا‌های سنتی و مصرف زیاد غذا‌های پر انرژی با ارزش غذایی پایین نیازمند اصلاح در جامعه امروز است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان استان حدود ۷۲ درصد است و ۴۸ درصد جمعیت استان دارای فعالیت فیزیکی ناکافی هستند؛ همچنین ۲۵ درصد جمعیت استان دارای الگوی نامطلوب مصرف لبنیات بوده و ۲۳ درصد جمعیت استان دارای الگوی نامطلوب مصرف نمک در سفره است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در راستای پویش ملی سلامت، اطلاع رسانی تغذیه سالم از یکم الی ۱۵ بهمن ماه با محوریت اصلاح الگوی مصرف نمک و لبنیات و با شعار‌های " انتخاب همه: نمک کم، اما تصفیه شده ید دار و " از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی " همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: امید است با مشارکت کلیه افراد جامعه در اطلاع رسانی و انتقال پیام‌های آموزشی شاهد تاثیرگذاری این پویش در سلامت مردم باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار