مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت : ضریب نفوذ اینترنت در این استان ۹۹ درصد کل جمعیت ایلام است،
کد خبر: ۱۱۴۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 19 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی کریمی در نشست خبری کارگروه مجازی کار، کرامت با اصحاب رسانه ای استان ،با اشاره به اینکه یک هزار و 500 مشترک شهری از خدمات فیبرنوری در استان برخوردارند، اظهار داشت : حدود یک هزار 100نفر از این تعداد مربوط به شرکت های وب بوده و 400مورد نیز از مشترکین شرکت مخابرات هستند.

وی با شاراه به اینکه 83درصد از روستای های زیر 20خانوار استان دارای ارتباط هستند، یادآور شد : از مجموع 229 روستای زیر 20خانوار استان 189 روستا دارای ارتباط هستند و 40روستا نیز از شبکه تلفن همراه ضعیف یا فاقد ارتباط برخوردار می باشند .در دولت قبل برای روستاهای استان ایلام در فاز اول ۱۸۵ کیلومتر فیبر نوری آغاز شده بود که از این میزان ۱۰۰ کیلومتر در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده و در فاز دوم نیز ایجاد ۴۱۷ کیلومتر فیبر نوری پیش بینی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام افزود :  در حال حاضر ۸۸ درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت متصل است و  ۹۷ درصد روستاهای استان دارای اینترنت هستند که با اتصال ۳۰ روستای دیگر تا پایان سال جاری این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کریمی ادامه داد : تا قبل از دولت سیزدهم ۷۱ روستا در استان به شبکه ارتباطی اینترنت پرسرعت متصل شده بود که در همین ۲ سال، ۹۲ روستای دیگر با اجرای ۵۵ پروژه در استان به شبکه ارتباطی اینترنت متصل شده و امید است همین روند کار شده و آخرین روستاهای استان نیز به اینترنت متصل شوند.

وی مطرح کرد :  برای ارتباط تعداد ۲۵ شهر دیگر استان لینک انتقال بین شهری به طول ۷٠٠ کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام  گفت : مطابق هدف گذاری وزارت ارتباطات مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی منازل و کسب و کارهای شهری استان به بستر فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : در راستای تسهیل در ارتباط زائران اربعین حسینی در همایش بزرگ اربعین تعداد ۱۵ سایت جدید متشکل از ۸ سایت همراه اول و ۷ سایت ایرانسل به مجموعه شبکه‌ای تلفن همراه اضافه شده است.

 کریمی تاکید کرد : بر اساس قانون ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که امید می‌رود تا پایان سال این میزان در استان به ۹۹ درصد برسد.

وی بیان داشت : در سال جاری تا کنون ۱۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار گرفته که منجر به ایجاد ۱۰۰ اشتغال واقعی در این حوزه برای فارغ التحصیلان حوزه آی.تی شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار