هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی، توأم با کاهش دما و وقوع باد شدید در استان، صادر شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 12 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به این که مردم به هشدار‌های سازمان هواشناسی توجه کنند، گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از عصر امروز جمعه ۲۲ دی ماه تا روز دوشنبه ۲۵ دی، سامانه بارشی نسبتا خوبی در سطح استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی، فعالیت خواهد داشت. 

مجید بیگلریان، تأکید کرد: مردم، هشدار صادر شده از سوی مدیریت بحران را جدی بگیرند.

وی، افزود: براساس اعلام کارشناسان هواشناسی؛ بارش باران، احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش برف در برخی از ارتفاعات و مه گرفتگی در گردنه‌ها از جمله پیامد‌های این سامانه بارشی است.

بیگلریان با اشاره به این که، اوج فعالیت سامانه در روز شنبه پیش بینی شده است، ادامه داد: منطقه اثر سامانه مذکور بیشتر در نیمه شمالی و شرقی خواهد بود.

وی، تشریح کرد: آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی محور‌های مواصلاتی به ویژه در نواحی کوهستانی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد وسایط نقلیه به دلیل مه گرفتگی، احتمال آسیب به سازه‌های سبک موقتی از جمله اثر‌های این سامانه است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از مردم خواست تا ضمن احتراز از اتراق در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز صعود به ارتفاعات، نسبت به تحکیم انواع سازه‌های سبک اقدام کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار