مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کاهش نزولات جوی در سال جاری منجر به آبرسانی با تانکر به 200 روستا در استان شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 07 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حشمت‌اله عباسی افزود: برای آبرسانی به روستاهای استان مرکزی در این زمان از سال و فصل زمستان سابقه استفاده از تانکر سیار وجود نداشته است، اما اکنون شماری از روستاها با استفاده از تانکر آبرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: ادامه روند کاهش بارندگی با وجود فرسوده بودن ناوگان آبرسانی، ارائه خدمات به اهالی روستاها را دچار مشکل می‌کند. در این راستا سرانه مصرف آب شهری برای هر نفر در روز 200 لیتر بر ثانیه و در بخش روستایی 400 لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: باید مصرف آب در این استان از 14 مترمکعب در ماه به 12 مترمکعب در ماه کاهش یابد و در صورت اضافه برداشت، جریمه برای مشترکان اعمال شود. اجرای این فرایند کاهش مصرف در تهران اکنون عملیاتی شده است.

عباسی تصریح کرد: آب مورد نیاز استان مرکزی از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تأمین می‌شود. در سطح این استان در بخش شهری 337 هزار مشترک و در روستاها 169 هزار مشترک وجود دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار