مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون و در ۹ ماه گذشته، بیش از ۳ میلیارد ریال از کانون های این استان در قالب فعالیت های مختلف حمایت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حبیب الله پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی به فعالیت‌های انجام شده و حمایت از کانون‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اظهار کرد: مبلغ ۳ میلیارد و ۳۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال از کانون در قالب فعالیت‌های مختلف و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف حمایت شده است.

وی گفت: این مبلغ با تدوین طرح‌های فرهنگی از سوی استان، ستاد کانون مساجد کشور و همچنین برنامه‌های انجام شده به صورت مشارکتی با نهاد‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأمین شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی در ادامه ضمن تشریح مبلغ اعلام شده فوق، افزود: راه‌اندازی و سرانه حمایتی کانون‌های جدیدالتاسیس از ابتدای سال ۱۲۰ میلیون ریال بود و نیز تجهیر کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که چهار کانون با اقلام کتابخانه‌ای از قبیل قفسه و میز و صندلی مطالعه، کتاب فایل اداری با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال حمایت شده است.

حجت الاسلام پاکدامن از مبلغ فوق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق اجرای طرح استانی زندگی پویا با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده، اختصاص یافته که این طرح تا به توسط ۴۰ کانون با برگزاری ۶۱ کارگاه انجام گرفته است.

وی همچنین اجرای طرح پالایش کتاب با جمع آوری و فروش کتاب‌های فرسوده و جایگزین کردن کتاب‌های جدید و مورد نیاز کانون‌ها و حمایت از کتابخانه‌ها را نیز نام برد و گفت: در این باره تا کنون مبلغ ۳۵۰ میلیون ۵۵۰ هزار ریال، به کانون‌ها اختصاص داده شده و از این طریق حمایت‌هایی صورت گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، اضافه کرد: از ابتدای سال مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال نیز با اجرای برنامه‌های قرآنی، فعالیت‌های اوقات فراغت درقالب طرح مسجد، کانون نشاط و نیز مناسبت‌های ملی و مذهبی به حساب کانون‌های فعال در این برنامه ها، واریز شده است.

حجت الاسلام پاکدامن، در بخشی دیگر به ادامه توضیحات خود در این باره، به تولید دو مستند تلویزیونی پنج دقیقه‌ای با عناوین "وقتی مهربانی جای قفسه‌های خالی را پر می‌کند" و "خانه دوست" از فعالیت کتابخانه‌ای و نیز اوقات فراغت و معرفی ۶ کانون فرهنگی هنری مسجد استان اشاره کرد و گفت: مبلغ ۱۲۰میلیون ریال نیز از این طریق هزینه و از کانون‌ها حمایت شده است.

وی تکریم خانواده شهدا و تقدیر از فعالان کانون‌ها در قالب‌های برنامه‌ها مختلف و مناسبت ها، اعزام کاروان شادی در ایام عید غدیر با همکاری کانون‌ها و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را نیز اضافه کرد و گفت: ۷۰۰ میلیون ریال در این باره از کانون‌ها حمایت شد و برنامه‌های متنوع با محوریت مسجد و با همکاری فعالین مسجدی به اجرا در آمد.

حجت الاسلام پاکدامن، در خاتمه به مصوبه سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی و تصویب ۳۰میلیارد ریال اعتبار تعمیر و تجهیز کانون‌ها اشاره کرد و گفت: از این مبلغ مصوب شده، اعتبار ۱۲میلیارد ریال مراحل تخصیص آن انجام شده و قرار است به زودی به کانون‌های استان اختصاص یابد.

وی تأسیس کانون ها، تشکیل هسته‌های کتابخوانی، تولید مستند تلویزیونی از فعالیت ۴ پایگاه‌های قرآنی در کانون‌های استان، اجرای طرح زندگی پویا و نیز پالایش کتاب، تجهیز کتابخانه کانون‌های مساجد استان و استقرار سینما سیار و نمایش فیلم در مناطق محروم و روستایی و البته فاقد سینما، از جمله برنامه‌هایی است که پس از این اجرا خواهد شد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار