مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی غیر دولتی در سطح کشور خدمات متنوعی به ویژه در حوزه سلامت روان ارائه می‌کنند، گفت: طبق آمارهای جهانی ارائه شده یک واحد هزینه کرد در بحث خدمات آموزش و پیشگیرانه، هفت واحد صرفه‌جویی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 30 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، معصومه توکلی، مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی ظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه آموزشی«ازدواج موفق» با یادآوری اینکه نخستین خط مشاوره را سازمان بهزیستی در سطح کشور راه‌اندازی کرد و این اقدام در ارائه خدمات به جامعه هدف بسیار تأثیر گذار بود، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها در کنار بهزیستی تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به گروه هدف ارائه بدهد.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه یکی از وظایف بهزیستی در راستای برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقای سلامت روان آحاد جامعه است که در ابن زمینه یک دهه می‌شود که فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ مشاور و روان‌شناس در مقطع ارشد به افرادی که در شرایط بحرانی با ۱۴۸۰ تماس‌ می‌گیرند هر آنچه که در توان دارند خدمات ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناسی غیردولتی در سطح کشور  خدمات متنوعی به‌ویژه در حوزه سلامت روان را در این مراکز ارایه می‌کنند، گفت: یکی از این خدمات، خدمات آموزشی و پیشگیرانه از آسیب‌هاست که طبق آمارهای ارائه شده یک واحد هزینه‌کرد در بحث خدمات آموزش و پیشگیرانه، هفت واحد صرفه‌جویی را به دنبال دارد.

توکلی با اشاره به رونمایی از مجموعه آموزشی«ازدواج موفق» گفت: این بسته به موضوع طلاق اختصاص دارد که بسیار در بحث جلوگیری از طلاق تأثیرگذار است، این در حالی است که در بهترین حالت با حداکثر توان توانسته‌ایم ۲۱.۷ درصد موضوع طلاق را با مشاوره در بین زوجین کاهش دهیم.

 مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۲ هزار مدرس در سطح کشور در زمینه‌های مختلف با بهزیستی فعالیت و همکاری می‌کنند، گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم  که چقدر آموزش‌ها بر اساس شرایط کنونی جامعه است و چقدر اثربخشی دارد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی لازم است در جریان این بسته و محتوای آموزشی آن قرار بگیرند، افزود: با استفاده از منابعی که در اختیارمان گذاشته می‌شود امیدواریم بتوانیم بحث آموزش‌و پیشگیری را برای گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر هم آموزش داده شود و نقش مهمی در کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم‌.

توکلی ادامه داد: امیدواریم با کمک و همدلی  در سطح استان بتوانیم  با اجرای گسترده این بسته اثربخش باشیم که در این زمینه اساتید و مراکز مختلفی وجود دارد که بتوانیم سریع و به‌صورت شبکه‌سازی شده به این موضوع ورود کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار