درختان جنگل نمین در حالی توسط قاچاقچیان از بین می‌روند که مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل می‌گوید 90 نفر بصورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 24 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، «دیگر حتی از قطع درختان در جلوی چشم مردم هم واهمه‌ای ندارند این منطقه تبدیل شده به قتلگاه درختان برگ سوزنی»، این را یک همیار طبیعت، علی اکبری می‌گوید.

جنگل نمین با قدمت بیش از 9000 سال به بهشت گردشگران استان اردبیل معروف است. اما این روزها این جنگل حال خوبی ندارد؛ تا جایی که مردم این منطقه در سامانه فارس من وضعیت جنگل نمین را «فاجعه زیست‌محیطی دانسته و می‌گویند که «همچنان قاچاقچیان چوب در حال جولان‌دادن هستند.» این در حالی است که مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل محمود قلی‌زاده می‌گوید که «90 نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل می‌کنند.»
 


مرز جنگلی جمهوری آذربایجان با جنگل نمین

                                                                         

در سال‌های پیش مردم بومی به اندازه مصرف روزمره از ذغال چوب این گونه درختان استفاده می‌کردند اما در 3 یا 4 سال گذشته پای قاچاقچیان به این موضوع باز شده که به سمت نابودی جنگل گام برداشته‌اند، قاچاق درختان جنگل نمین در حالی است که جنگل‌های بلوط زاگرس هم در سال‌های اخیر با این مشکل مواجه بود. البته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری صادق محمدی گفته بود که در کشف زغال فرد متخلف توسط تعزیرات به ازای هر کیلوگرم زغال ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل، قاچاقچیان کوره‌هایی را در مناطق صعب‌العبور جنگل درست می‌کنند و در همان جا درختان برگ سوزنی را بخاطر شکل خاصی که دارند و نمی‌توانند منتقل کنند قطع کرده و تبدیل به ذغال می‌کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار