مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۴۰ هزار دانش آموز در امتحانات خردادماه سال آینده شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 19 December 2023

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در امتحانات خرداد ماه سال گذشته حدود ۳۰ هزار دانش آموز و داوطلب داشتیم که در حدود ۱۱۲ حوزه امتحانات پایانی در کل استان کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: امتحانات نهایی فرایند خاصی دارد، بحث ارسال سؤالات از وزارت خانه صورت می‌گیرد که سه دقیقه قبل از شروع آزمون رمز سؤالات برای ما ارسال می‌شود و سوالات را رمز گشایی کرده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: دانش آموزان حتما باید ١۵ دقیقه قبل از شروع آزمون سر جلسه امتحان حضور پیدا کنند.

وی گفت: ارسال هویت دانش آموزان به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و اگر دانش آموزی غایب باشد یا اینکه دیر سر جلسه امتحانی حضور پیدا کند به هیچ عنوان برگه امتحانی آن دانش آموز تصحیح نخواهد شد.

محمدی بیان کرد: فرایند تصحیح برگه‌ها به صورت الکترونیکی است یعنی بعد از برگزاری آزمون پاسخ برگه‌ها برای مرکز سنجش وزارت‌خانه ارسال می‌شود.

این مقام مسئول گفت: وزارت آموزش و پرورش برگه‌ها را به صورت تصادفی هر استانی را به استان دیگری برای تصحیح می‌دهد و در کارتابل رئیس حوزه تصحیح قرار می‌دهند و حوزه تصحیح برای دبیران اختصاصی می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: دبیران با کد و رمز وارد سایت می‌شوند و شروع به تصحیح الکترونیکی می‌کنند و نیز اعلام نتیجه نمرات دانش آموزان به صورت الکترونیکی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اذعان کرد: سوال امتحانات داخلی دانش آموزان توسط دبیر همان مدرسه طراحی و تصحیح می‌شود.

وی افزود: یک سری وسایل و تجهیزات خریداری‌ کرده‌ایم که شامل راکت موبایل و سیگنال یاب است و این تجهیزات به ما کمک می‌کند تا دانش آموزانی که سر جلسه امتحانی با خود گوشی همراه دارند را شناسایی کنیم.

محمدی ادامه داد: سال گذشته حدود ۴۰ درصد از نمرات کتبی نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور تاثیر داشت ولی امسال ۵۰ درصد تاثیر دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: این مسئله اهمیت دانش آموزان را نسبت به درس و مدرسه بیشتر کرده است تا دانش آموزان بیشتر به سمت کتاب‌های درسی بروند و امتحانات نهایی را جدی بگیرند و ۵۰ درصد را کسب کنند.

محمدی اذعان کرد: در صورتی که نمره دانش آموزان پایین باشد تراز علمی دانش آموزان نیز در جمع بندی کنکور کمتر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: امسال تاثیر نمرات نهایی در کنکور فقط در خرداد ماه شکل می‌گیرد و تنها برگه دانش آموزانی که در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کنند به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

وی در ادامه گفت: امسال هم موضوع ستاد آزمون‌ها را فعال و حوزه ها را شناسایی و تجهیزات را نیز بررسی کرده‌ایم.

محمدی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی ۴٠٣-۴٠٢ حدود ۴۰ هزار دانش آموز در امتحانات خردادماه شرکت کنند.

وی گفت: دانش آموزان فقط در خرداد ماه می‌توانند برای ایجاد سابقه و ترمیم معدل خود اقدام کنند و در اسفند و فروردین ماه فرصت انتخاب واحد خود را دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که تا خرداد ماه سال گذشته در امتحانات ترمیم معدل شرکت کرده‌اند یک بار دیگر حق دارند در امتحانات خرداد ماه سال آینده شرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار