مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه سلامت از خدمات رایگان مراکز دولتی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳ 18 December 2023

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص ارائه خدمات به بیماران دیابتی اظهار کرد: بیماران دیابتی جزء بیماران صعب‌العلاج هستند و در صندوق خاص این بیماران جای می‌گیرند.

وی افزود: اگر بیمه شدگان بیمه سلامت که مبتلا به دیابت هستند، نشان‌دار شوند هزینه‌های درمان آن‌ها در مراکز دولتی رایگان خواهد بود و داروهایشان تحت پوشش بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: حدودا ۳۰ هزار نفر بیمار صعب العلاج در استان کرمانشاه وجود دارد که تحت پوشش بیمه هستند و نشان‌دار شده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: صندوق بیماران صعب العلاج از شهریور ماه سال گذشته با شرایط خاص و بسته‌های ویژه برای این بیماران تصویب شد.

وی گفت: بیماران دیابتی که در مراکز دولتی برای دریافت خدمات اقدام می‌کنند هیچ هزینه‌ای از آن‌ها اخذ نمی‌شود و کاملا رایگان است و اگر به مراکز خصوصی مراجعه کنند مابه التفاوت خصوصی و دولتی را باید بپردازند.

تحویلیان افزود: داروهایی که در بسته خدمتی بیماران دیابتی وجود ندارد مطابق روال گذشته یعنی ۷۰ درصد هزینه با بیمه سلامت بوده و ۳۰ درصد آن بر عهده بیمار است که باید بپردازد.

این مقام مسئول ادامه داد: در مورد داروهایی که اصلا تحت پوشش بیمه نیست هزینه‌ آن‌ها کاملا بر عهده بیمار است.

وی بیان کرد: بیمارانی که به خدمات بستری احتیاج داشته باشند بستری و خدمات رسانی به آن‌ها کاملا رایگان است و در بیمارستان‌های خصوصی هم تعرفه‌های دولتی را رایگان می‌کنیم و مابه التفاوت بیمارستان خصوصی و دولتی را خود بیمه باید بپردازد.

تحویلیان اذعان کرد: ما از عموم مردم خواهشمندیم که برای سلامتی خود ارزش و اهمیت قائل شوند و قبل از اینکه به بیماری مبتلا شوند مراقبت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند اگر ورزش کنند و رژیم‌های غذایی مخصوص بیماری دیابت را رعایت کنند و تا حد ممکن استفاده از دارو را کاهش دهند عوارض داروها بر روی بدنشان کمتر و هزینه‌ داروی آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار