بازرس صنف تعمیرکاران کرج گفت: رسوب خودرو در پارکینگ‌ها و کمبود فضای پارکینگی در محدوده‌های پرتردد و واقعی نبودن تعرفه پارکینگی از مشکلات رسته پارکینگ تحت پوشش این اتحادیه است.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 12 December 2023

به گزارش «تابناک البرز» بهزاد صوفی اظهار کرد: با توجه به افزایش بهای خودرو و افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی استیجاری، هزینه‌های نگهداری پارکینگ افرایش زیادی پیدا کند. این امر باعث شده نگهداری پارکینگ صرفه اقتصادی نداشته باشد و تعدادی از گردانندگان پارکینگ به دلیل تعرفه پایین، در صدد جمع آوری مشاغل خود باشند. 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که رسته‌های شغلی این اتحادیه با آن مواجه هستند، مشکل تامین پارکینگ در سطح شهر و محدوده خدماتی آنها است. از طرف اتحادیه برای حل این موضوع طرحی در سنوات گذشته مطرح شد مبنی بر اینکه نسبت به ایجاد پارکینگ‌های شهری در قسمت‌های مختلف شهر با توجه به نیاز ترافیکی و خدماتی اقدام شود. با این کار علاوه بر کمک به صنف تعمیرکاران رسته پارکینگ، دو معضل شهری هم تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. وجود پارکینگ در دسترس، باعث کاهش سرقت لوازم خودرو و کاهش بار ترافیکی خواهد شد.

صوفی ادامه داد: به عنوان نمونه در خیابان رجایی شهر در ساعاتی از روز حجم تردد خودرو آنقدر زیاد می‌شود که به دلیل وجود تابلوهای توقف ممنوع فراوان امکان پارک وجود نداشته و معمولا پارک خودروها به صورت لحظه‌ای در حاشیه خیابان و یا پارک دوبل ترافیک زیادی را در این محدوده ایجاد می‌کند. این باعث شده که کسبه و مردم هم از این وضعیت ناراضی باشند.

این بازرس اتحادیه تعمیرکاران اظهار کرد: اگر شرایطی ایجاد شود که تعرفه‌ها واقعی باشد باعث افزایش درآمد متصدی شده و همچنین توسعه و وجود پارکینگ برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی خواهد داشت و به نفع شهر خواهد بود. باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه گذار در محدوده‌هایی که بار ترافیکی زیادی داریم، به جای اینکه پاساژ یا مجتمع تجاری بسازد، اقدام به ساخت و توسعه فضای پارکینگی کند، ایجاد پارکینگ‌ها علاوه بر اینکه به نفع مجموعه شهری است، کاهش بار ترافیکی، صرفه جویی سوخت، کاهش آمار سرقت و ایجاد شغل را هم در شهر کرج به دنبال خواهد داشت.

صوفی ادامه داد: باید با توجه به ضرورت و نیاز شهری، ساخت و توسعه پارکینگ‌ها را قبول داشته باشیم و مسئولین هم راهکاری در این خصوص ارائه کنند. از زمانی که البرز یک‌ استان مستقل شده، قیمت ملک در آن افزایش زیادی پیدا کرده است، در مراکز ویژه شهر مثل چهار راه طالقانی، خیابان رجایی، میدان کرج و سایر قسمت‌های پرتردد دیگر، حجم ترافیک بالاست و این موضوع باعث شده که در این قسمت‌ها با کمبود پارکینگ مواجه باشیم.

صوفی در ادامه گفت: در طرح مورد نظر این اتحادیه، برای گسترش فضای پارک مورد نیاز پارکینگ‌ها به چند دسته ویژه زیر هایپرها، در مناطق خاص و ویژه با حجم تردد خودرو بالا چهار راه طالقانی، میدان مظاهری و میدان کرج و نیز پارکینگ‌های طرف قرارداد با بنیاد تعاون ناجا ، پارکینگ‌های معمولی و عادی در اطراف شهر تقسیم شد. در مناطقی مثل چهار راه طالقانی به دلیل تجمع مراکز خدماتی و پزشکی باعث شده که مردم دنبال پارکینگ بوده و گاهی ترافیک‌های مصنوعی و سد معبر ایجاد می‌شود. بنابراین مجبور هستیم که در این محدوده‌ها مردم را به ساخت پارکینگ ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که علاوه بر ساخت، حتی اجاره یک فضای مناسب پارکینگ هزینه بالایی نیاز دارد، مثلا یک پارکینگ ۵۰۰ متری نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کرایه داده شود. لذا اگردر شبانه روز کل یک پارکینگ پر بوده و تردد داشته باشد، باز هم دخل و خرجش باهم نمی‌خواند و این باعث می‌شود سرمایه‌گذار به جای پارکینگ به ساخت مجتمع تجاری متمایل شود.

صوفی بیان کرد: اگر بتوانند برای این افراد تسهیلاتی قائل شده و از نظر عوارض شهرداری و مسائل مالیاتی امکان بهتری فراهم کنند به نحوی که برای ایجاد پارکینگ در سطح شهر ایجاد انگیزه شود، پارکینگ به عنوان یک معضل عمومی شهری امروزی، می‌تواند صورت بهتری پیدا کند.

صوفی افزود: یکی دیگر از مشکلات متصدیان پارکینگ این است که اغلب خودروهای مستقر در این پارکینگ‌ها تصادفی و توقیفی هستند که این امر باعث ورشکستگی این متصدیان شده است. رسوب خودروهای تصادفی و اسقاطی که گاها بیش از ۱۰ سال در پارکینگ‌ها انباشته شده و تقریبا کل فضای پارکینگ را اشغال کرده و متصدی بلا تکلیف، بدون درآمد فقط هزینه نگهداری خودرو های انباشته شده را پرداخت می‌کند.

این بازرس اتحادیه در ادامه گفت: احیانا مالک خودرو به عنوان مثال بعد ۱۰ سال مراجعه برای ترخیص خودرو اقدام کرده و انتظار محاسبه قیمت هزینه شبانه روزی براساس سنوات گذشته توقف خودروی خود را دارد، در حالی که هزینه اجاره بهای واحد صنفی پارکینگ چندین و چند برابر شده ، لذا عدم تعرفه واقعی باعث زیان انباشت و ورشکستی متصدیان پارکینگ گردیده است. بر این اساس تقاضا داریم مسئولین دلسوز در این خصوص مساعدت نموده و برای حل مشکل متصدیان پارکینگ‌ها تصمیم جدی اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار