دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از بررسی فرآیند برگزاری انتخابات اتحادیه خبازان این شهرستان و برخورد با متخلفان حوزه آرد و نان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 11 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام محمد تقی زاده اظهار کرد: بر اساس مطالبه و ادعای بعضی گروه ها در خصوص بروز تخلف و اقدامات غیر قانونی احتمالی در فرآیند برگزاری انتخابات اتحادیه صنف خبازان شهرستان البرز، طی چند روز اخیر شاهد ایجاد برخی حواشی در فضای حقیقی و مجازی بودیم.

وی افزود: از آنجایی که این انتخابات با حضور نماینده دستگاه های متولی و نظارتی برگزار شده، بدون شک در صورت تخلف نیز برای آن راهکارهای قانونی پیش بینی شده و افراد معترض نیز نسبت به روند برگزاری انتخابات می بایست بدواً مدارک و مستندات خود را به کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه لازم به ذکر است این موضوع تا مرحله رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیز قابل پیگیری می باشد.

دادستان شهرستان البرز تصریح کرد: دستگاه قضایی نسبت به جنبه نظارتی موضوع بی تفاوت نبوده و به منظور بررسی ادعاها و تخلفات احتمالی در این خصوص ورود کرده و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در صورت احراز تخلفات با متخلفان برخورد شود، چرا که رعایت قانون در تمامی بخش ها فصل الخطاب است.

این مقام قضایی در خصوص برخی حواشی در حوزه توزیع آرد و نان شهرستان نیز اعلام کرد: با توجه به اهمیت توزیع و مصرف آراد یارانه ای اختصاص یافته به نانوایان، شخصاً چندین نوبت به همراه کارشناسان دستگاه های متولی از روند توزیع آراد و نان به صورت سرزده بازدید به عمل آورده و تاکنون چندین متخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شده اند.

وی اذعان کرد: با پیگیری های مستمر دادستانی در زمینه اخلال در نظام توزیع آرد و نان تا کنون گزارشی از سوی دستگاه های متولی و نهادهای نظارتی وصول نشده و در صورت دریافت گزارشات نهادهای نظارتی و مردمی و احراز تخلفات و شناسایی متخلفان، قطعا دستگاه قضایی با افرادی که امنیت غذایی مردم را به مخاطره می اندازند، برخورد خواهد کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار